جهان

نخست وزیر روسیه استعفای خود را به پوتین تسلیم كرد

برخی رسانه‌ها گزارش دادند «دیمیتری مدودوف» نخست وزیر روسیه امروز چهارشنبه درخواست استعفای خود را به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور تسلیم کرده است.

به گزارش «واشینگتن پست»، رسانه‌های روسی اعلام کردند نخست‌وزیر این کشور درخواست استعفای خود را به رئیس‌جمهور این کشور تقدیم کرده است.

 

 

بر اساس این گزارش ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ضمن موافقت با این استعفا از اعضای کابینه مدودف خواسته است که کار خود را تا تشکیل کابینه جدید ادامه دهند.

 

استعفای مدودف به دنبال گزارش سالانه پوتین در نشستی در این کشور که رئیس‌جمهور روسیه طی سخنان خود اصلاح قانون اساسی را برای افزایش اختیارات نخست وزیر و اعضای کابینه پیشنهاد داده بود، روی داده است.

 

این پیشنهاد پوتین بعنوان بخشی از تلاش های وی به منظور استحکام موقعیت احتمالی خود در برنامه ریزی برای در قدرت ماندن پس از پایان دوره فعلی ریاست جمهوری او  قلمداد شده است.

 

خاطرنشان می گردد که پوتین در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ دو بار متوالی به عنوان رئیس جمهور روسیه انتخاب شد در سال ۲۰۰۸ کنار رفت تا به عنوان نخست وزیر خدمت کند چون براساس قانون فقط حق داشت دو دوره متوالی رئیس جمهور شود. در آن سالها دیمیتری مدودوف نقش رئیس‌جمهور روسیه را بازی می کرد!

.

با اینکه از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ دیمیتری مدودف رئیس جمهور بود و پوتین نخست وزیر، بار دیگر ولادیمیر پوتین در سال ۲۰۱۲ به پست ریاست جمهوری برگشت ولی این بار با تغییرات در قانون اساسی توسط وی، توانست برای دو دوره ای «شش ساله» در راس قدرت باشد.

.

دوران ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین بر روسیه در سال ۲۰۲۴ به اتمام خواهد رسید.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا