خاورمیانهسیاست

امیر قطر: ثبات عربستان جزء لاینفک ثبات قطر و کشورهای حاشیه خلیج است

در پی حملات حوثی‌های مورد حمایت ایران به عربستان امیر قطر، در یک گفتگوی تلفنی با ولیعهد عربستان گفت ثبات عربستان جزء لاینفک ثبات قطر است.

در پی افزایش حملات حوثی‌های مورد حمایت ایران به عربستان، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، در یک گفتگوی تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی گفت که ثبات عربستان جزء لاینفک ثبات قطر و کشورهای حاشیه خلیج است.

امیر قطر همچنین حمایت قاطع کشورش از دولت و مردم عربستان سعودی و هر آنچه امنیت، ثبات و حاکمیت این کشور را تقویت می کند، اعلام کرد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی تأکید کرد که ثبات عربستان سعودی را بخشی جدایی ناپذیر از ثبات کشور قطر و همچنین کشورهای شورای همکاری خلیج می داند.

دولت قطر روز شنبه ۹ اسفند حمله موشکی حوثی‌های مورد حمایت ایران به ریاض، پایتخت عربستان را محكوم كرد.

وزارت خارجه قطر در بیانیه ای این حمله را “اقدامی خطرناک علیه غیرنظامیان که تمام موازین و قوانین بین المللی را نقض می کند” دانست.

وزارت خارجه قطر در این بیانیه بر “موضع قاطع دولت قطر در رد خشونت، اقدامات جنایتکارانه و خرابکارانه، صرف نظر از انگیزه ها و دلایل آن” تأکید کرد.

عصر روز شنبه ۹ اسفند، پدافند هوایی عربستان ۷ حمله هوایی را که یکی از آنها موشک بالستیک بما بقی پهپاد انفجاری بود، خنثی کرد.

ترکی مالکی، سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی، صبح روز یکشنبه ۱۰ اسفند گفت که پدافند هوایی سعودی یک موشک بالستیک پرتاب شده توسط “انصارالله” (حوثی‌ها) به سمت شهر ریاض و ۶ پهپاد انتحاری را رهگیری و خنثی کرد”

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا