ایران

شاباک از خنثی کردن کارزار «فیشینگ» جمهوری اسلامی در لینکدین خبر داد

شاباک، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل، گزارشی درباره کارزار «فیشینگ» عاملان جمهوری اسلامی در لینکدین برای هدف قرار دادن کارمندان دولت و محققان موسسات تحقیقاتی در اسرائیل منتشر کرد.

عاملان جمهوری اسلامی با پروفایل‌های جعلی در شبکه اجتماعیِ تجاری و اشتغال‌محور لینکدین، خود را شهروندان اسرائیلی نشان می‌دادند و پس از آشنایی و مکالمه با اهداف خود، فایل‌های آلوده در دعوت‌نامه یا مقاله‌ به ایمیل شهروندان این کشور ارسال می‌کردند که امکان دسترسی به کامل به کامپیوتر را به هکرها می‌داد.

پیام‌هایی که هکرها ارسال می‌کردند همگی شخصی‌سازی شده بوده و از تلاش‌های قبلی برای جمع‌آوری داده‌ها با تمرکز بر این اهداف پیروی می‌کرده است.

به گزارش شاباک، که به آن شین‌بت نیز گفته می‌شود، هوشیاری مردم اسرائیل بود که مانع از موفقیت این کمپین فیشینگ شد.

به گفته سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل، پس از تماس بسیاری از اهداف اسرائیلی با این سازمان، اعضای آن موفق شدند این تلاش را خنثی کنند و افزود هیچ‌یک از این تلاش‌ها موفق نشده.

یکی از دریافت کنندگان چنین ایمیلی، خبرنگار نظامی تایمز اسرائیل بود که در اوایل ماه ژوئیه آن را از شخصی که خود را به عنوان یک تحلیلگر شناخته شده خاورمیانه نشان می‌داد گرفت.

به گزارش تایمز اسرائیل، در آن ایمیل پیشنهاد به اشتراک‌گذاری یک مقاله تحقیقاتی مطرح شده بود اما کارکنان این روزنامه بلافاصله این ایمیل را برای بررسی به شاباک ارسال کردند.

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل گفت «در کنار شرکایمان در جامعه اطلاعاتی، در تلاش برای مختل و خنثی کردن تلاش‌های ایران برای جمع‌آوری داده‌ها درباره شهروندان اسرائیلی هستیم» و از مردم این کشورخواست مراقب سایر تلاش‌های فیشینگ آنلاین باشند.

فیشینگ یا تله‌گذاری به تلاش هکرها برای به دست آوردن اطلاعاتی همچون نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و غیره می‌گویند، که از طریق جعل یک وبگاه، آدرس ایمیل و مانند آن به دست می‌آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا