اجتماعیایرانسیاست

اکبر آزاد در تهران بازداشت شد

اکبر آزاد، فعال پیش‌کسوت تورک ساکن تهران، امروز دوشنبه ۱۸ مرداد پس از مراجعه به شعبه ۲ اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب بهارستان بازداشت شد.

اکبر آزاد، فعال پیش‌کسوت تورک ساکن تهران، امروز دوشنبه ۱۸ مرداد پس از مراجعه به شعبه ۲ اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب بهارستان جهت آزاد کردن وثیقه قبلی و جایگزینی آن با وثیقه جدید، تقاضای وی مورد قبول دادسرا واقع نگردیده و در ساعت حدود ۱۲:۳۰ احتمالا جهت اجرا شدن حکم صادره که به نظر می رسد تبعید به شهر ازنا خواهد بود، به بازداشتگاه انتقال داده شد.

آقای آزاد پیرو پیامکی که در ۱۲ مرداد مبنی بر فرستاده شدن پرونده‌اش به شعبه اجرای احکام ازنا به وی ارسال شده بود، شعبه ۲ اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب بهارستان جهت آزاد کردن وثیقه قبلی و جایگزینی آن با وثیقه جدید حاضر شده بود.

پیش‌تر، اکبر آزاد، علیرضا فرشی، بهنام شیخی و حمید منافی به دو سال حبس و دو سال تبعید به شهرستان ازنا به دلیل شرکت در مراسم «روز جهانی زبان مادری» در اسفند ماه سال ۱۳۹۲ در شهرستان گلستان در جنوب تهران، محکوم شده بودند.

آقایان بهنام شیخی و حمید منافی بعد از گذراندن دوران حبس، چند روز پیش برای سپری کردن دو سال تبعید خود به شهر ازنا در استان لرستان اعزام شدند.

اکبر آزاد فعال شناخته شده آذربایجانی از دیابت شدید رنج می برد و داروهایش را هم همراه خود نبرده است و فرزند دانشجویش هم چند سال است بیماری حادّ  «ام اس» دارد و با ویلچر حرکت می کند که نیاز به مراقبت دائمی پدر دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا