ایرانسیاست

ایالات متحده: به خریداران نفت ایران معافیت از تحریم نمی دهیم

«برایان هوک»، نماینده ویژه دولت ایالات متحده آمریکا در امور ایران امروز چهارشنبه اعطای معافیت های تحریمی به خریداران نفت ایران را رد کرد.

برایان هوک در جمع خبرنگاران تاکید کرد که کشورش مایل به استفاده از قدرت نظامی در خاورمیانه نیست، اما به اعمال فشار علیه ایران ادامه خواهد داد. 

به نوشته رویترز، برایان هوک تصریح کرد که ایالات متحده برای تثبیت پیشنهاد فرانسه مبنی بر ارائه خط اعتباری 15 میلیارد دلاری به ایران، هیچ‌‌گونه معافیت تحریمی صادر نخواهد کرد. او همچنین اظهار داشت که پیشنهاد مشخصی در این خصوص دریافت نشده است.

وی افزود: ما امروز تحریم‌هایی اعمال کردیم و تحریم‌های بیشتری نیز در راهند. بیش از این لازم نیست شفاف کنیم که ما به کارزار فشار حداکثری علیه ایران پایبندیم و قرار نیست استثنایی قایل شده یا معافیتی اعطا کنیم.

نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران با این حال بار دیگر تاکید کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا آماده دیدار با مقامات ایرانی است.

وی همچنین در خصوص صحبت‌های مطرح‌شده درباره احتمال دیدار ئونالد ترامپ با حسن روحانی، گفت: «ببینید هیچ پیشنهاد قطعی در این خصوص وجود ندارد و ما نمی‌دانیم در آینده چنین پیشنهادی مطرح خواهد شد یا خیر. رئیس‌جمهور ترامپ معتقد به دیپلماسی دوجانبه است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا