ایرانسلامتی و زندگی

ایران از فردا منع تردد و از روز دوشنبه تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیل اعلام شد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد، در کل کشور از فردا منع تردد اعمال می‌شود و از روز دوشنبه تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیل اعلام شد.

علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: «از فردا [یکشنبه ۲۴ مرداد] ساعت ۱۲ منع تردد یا به عبارتی دیگر ممنوعیت تردد اعمال خواهد شد و نباید ترددی صورت گیرد؛ به جز موارد استثنا مانند آمبولانس‌ها و کامیون حمل غذا و غیره. بنابراین منع تردد از فردا ساعت ۱۲ ظهر تا صبح شنبه دو هفته آینده (آخر وقت جمعه پنجم شهریور) اعمال خواهد شد. این منع تردد سراسری و بین استانی خواهد بود.»

علیرضا رییسی گفت: «بنابراین تمام مجوزهایی که برای تردد صادر شده بود، لغو خواهد شد. علاوه بر این افرادی که بنا به هر دلیلی تخلف و جریمه شدند بعد از یک ماه این جریمه دو برابر می شود و حتما هم اخذ می شود.»

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرون اظهار داشت: «تعطیلی همه ادارات را نیز داریم. بنابراین از روز دوشنبه ۲۵ مردادماه تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده (۳۰ مردادماه) همه ادارات به جز مشاغل ضروری مانند ادارات برق، آب، اورژانس، نیروی انتظامی و … تعطیل خواهند بود.»

وی افزود: «تعطیلی ادارات شامل بانک‌ها، اصناف، ادارات و… است و تنها اصناف ضروری در گروه شغلی یک فعال خواهند بود.»

پیش از این تعداد زیادی از پزشکان و کارشناسان بهداشت خواستار اجرای هر چه سریع‌تر تعطیلی کشور برای جلوگیری از شیوع سویه دلتا شده بودند ولی ستاد ملی مقابله با کرونا با اکثریت قاطع آن را رد کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا