ایرانسیاست

ایران: حاضریم در هر سطحی با عربستان مذاکره کنیم

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران پیرامون میانجیگری پاکستان و عراق درباره رابطه با عربستان اظهارداشت: «ما حاضریم در هر سطحی چه با واسطه چه بدون واسطه با عربستان مذاکره کنیم».

موسوی درباره اینکه آیا احتمال دارد در طرح نشست منطقه ای بغداد که از سوی برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در نیویورک ارائه شده، دیدار سعودی – ایرانی شکل بگیرد؟ گفت: “اگر چنین نشستی برگزار شود و ما حاضریم دو طرفه و یا در جمع با عربستان مذاکره کنیم”.

عباس موسوی که با خبرنگار خبرگزاری آنادولی مصاحبه کرده است، در ادامه افزود:”پاکستان همیشه دواطلب میانجیگری بین دو کشور بوده است.همچنین آلمان، ژاپن و عراق نیز تاکنون کشورهایی بوده اند که به عنوان میانجی خواستار مذاکره ایران و عربستان شده اند که جواب ایران مثبت بوده است”.

گفتنی است، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان 25 سپتامبر در یک نشست خبری اعلام کرد پادشاه عربستان از او خواسته است تا بین آنها و ایران میانجیگری کند.

از سوی دیگر عادل عبدالمهدی دیروز چهارشنبه وارد ریاض شده و با مقامات عربستان سعودی دیدار کرد.همچنین برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق نیز طی سخنانی در نیویورک ایده برگزاری نشست منطقه‌ای در بغداد را مطرح کرده و گفت قصد دارد مقامات کشورهای همسایه عراق را به شرکت در این نشست دعوت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا