اقتصاد

بانک عراقی: اگر معافیت تحریمی تمدید نشود، پرداخت پول گاز به ایران متوقف خواهد شد

بانک تجارت عراق اعلام کرد در صورتی که ایالات متحده آمریکا معافیت تحریمی این بانک را تمدید نکند، پرداخت پول گاز وارداتی به ایران متوقف خواهد شد.

به گزارش «فرانس 24»، بانک تجارت عراق اعلام کرد در صورتی که ایالات متحده آمریکا معافیت تحریمی این بانک را تمدید نکند، پرداخت پول گاز وارداتی به ایران متوقف خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، «فیصل الهیموس»، رئیس کل بانک تجارت عراق تصریح کرد: در صورتی که واشنگتن ما را از تحریم‌های اعمالی علیه ایران، معاف نکند، پرداخت پول به تهران را متوقف می‌کنیم.

وی تصریح داشت: به عنوان یک بانک، مهمترین وظیفه ای که ما داریم این است که تابع مقررات بین المللی باشیم و به همین دلیل است که مردم به ما اعتماد دارند.

«احمد موسی»، سخنگوی وزارت برق عراق پیشتر اعلام کرده بود تولید برق عراق در مناطق غیر اقلیم کردستان 27 درصد کاهش یافته است.

وی در مصاحبه با بلومبرگ گفته بود که صادرات گاز ایران به عراق 25 میلیون متر مکعب در روز بود که اکنون به 4 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

موسی تصریح کرده بود که این کاهش باعث شده که تولید برق عراق از 19 هزار مگاوات به کمتر از 14 هزار مگاوات کاهش یابد.

بر اساس گزارش فرانس 24، دولت عراق پول گاز وارداتی از ایران را به بانک تجارت عراق واریز کرده و ایران هم از این پول برای واردات کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا