آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

برادران‌ واثقی‌ به‌ بند‌ ۱۳ زندان‌ اردبیل منتقل شدند

علی و رضا‌ واثقی‌، زندانیان سیاسی آذربایجانی‌ محبوس در زندان مرکزی اردبیل، شامگاه پنجشنبه ۳ تیر، به بند ۱۳ این زندان‌ (بند قبلی‌شان) بازگردانده شدند.

برادران‌ واثقی‌ پس از آنکه به همراه مهرداد شیخی و یوسف کاری  در حمایت‌ از اعتصاب‌ غذای عباس لسانی در زندان اردبیل دست به اعتصاب غذا زده بودند بلافاصله به بند قرنطینه این انتقال داده شده و از تماس با خانواده محروم شده بودند.

بعد از پایان اعتصاب غذا در پی تسلیم مسئولین زندان به خواسته‌ها قانونی آقای لسانی، رضا واثقی به بند ۷ (بند امنیتی) و علی واثقی به همراه مهرداد شیخی به بند ۲ انتقال داده شدند.

علی و رضا واثقی آبان ماه سال گذشته توسط ضابطین قضایی بازداشت و جهت سپری نمودن محکومیت ۲ ساله خویش به اتهامات «مشارکت در تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی کشور از طریق چاپ شبنامه» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به زندان مرکزی اردبیل منتقل شده بودند.

برادران واثقی در ۲۱ خرداد ماه در محل کارشان، بدون ارایه حکم بازداشت از سوی مامورین امنیتی ایران همراه با ضرب و شتم بازداشت شده بودند و ۲۷ خرداد با تودیع قرار وثیقه ۱۱۰ میلیون تومانی برای هر کدام، بطور موقت آزاد شده بودند.

پس از آزادی برادران واثقی، عکس‌هایی از آنها در فضای مجازی منتشر شد که نشان‌گر آثار ضرب و شتم و شکنجه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا