جهانسلامتی و زندگی

سازمان بهداشت جهانی: با شیوع نوع دلتا گروه‌های پرخطر هر سال، جمعیت عمومی هر دو سال باید واکسن بزنند

سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند، افرادی مانند سالمندان که بیشتر در معرض کرونا هستند، برای محافظت در برابر انواع مختلف این ویروس، باید سالانه واکسیناسیون شوند.

به گزارش رویترز، خطرات ناشی از انواع ویروس کرونا، سازمان بهداشت جهانی را وادار کرد در اسناد داخلی خود پیش بینی کند که جمعیت های آسیب پذیر مانند سالمندان هر سال به واکسن‌های تقویت کننده کرونا و جمعیت عمومی هر دو سال احتیاج دارند.

دانشمندان هشدار داده اند که به ویژه شیوع نوع دلتا کرونا می تواند یک مرحله خطرناک جدید از همه گیری را ایجاد کند.

در این راستا، پرتغال محدودیت های جدید را برای مبارزه با این نوع کرونا در هفته جاری اعلام کرد و اسرائیل امروز پس از افزایش شمار مبتلایان به نوع دلتا، قانونی که ماسک زدن را در فضای عمومی مجبوری می‌کند، بازگرداند.

علیرغم نیاز احتمالی به واکسن‌های تقویتی، گزارش سازمان بهداشت جهانی پیش بینی می کند که در سال آینده میلادی حدود دوازده میلیارد دوز واکسن کووید-۱۹ تولید شود -که کمی بیش از یازده میلیارد پیش بینی شده برای سال جاری میلادی است.

از آنجا که اثربخشی واکسن در برابر انواع مختلف کرونا هنوز در حال بررسی است، این گزارش همچنین شامل یک سناریوی خوش بینانه، اما کم احتمالی است که در آن هیچ واکسن تقویتی مورد نیاز نخواهد بود.

لری برلیانت، لیزا دانزیگ، کارن اوپنهایمر، آگاستیا موندال، ریک برایت و دبلیو ایان لیپکین، برای وزارت خارجه آمریکا نوشتند: “ایالات متحده و سایر کشورهای ثروتمند باید در تولید واکسن های کووید-۱۹ نسل بعدی سرمایه گذاری کنند؛ ساخت واکسن هایی که هزینه کمتری دارند، بدون نیاز به یخچال و فریزر هستند و توسط افراد غیر آموزش دیده می توانند در یک دوز تزریق شوند.”

دهروو خولار، برای نیویورکر می نویسد: “دلتا شکاف وسیع تری را بین افراد واکسینه شده و واکسینه نشده ایجاد می کند. آنها [واسینه نشده‌ها] در حال حاضر در دنیای جداگانه ای زندگی می کنند، با خطرهای مختلف بیماری و مرگ روبرو هستند و اکنون میزان خطر آنها حتی بیشتر خواهد شد.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا