جهانخاورمیانه

برغم روابط پرتنش، ترکیه به اسرائیل تجهیزات پزشکی ارسال کرد

به دلیل شیوع ویروس کووید-۱۹ ترکیه تصمیم به ارسال تجهیزات پزشکی مانند دستکش استرلیزه، ماسک و لباس های محافظ (گان) برای اسرائیل گرفت.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از یک مقام آگاه گزارش داد برغم وجود روابط پرتنش سیاسی مابین ترکیه و اسراییل در ده سال گذشته دولت ترکیه فروش  لوازم پزشکی به اسرائیل را با هدف فروش «بشردوستانه» تصویب کرده است. در همین حال گفته شده که دولت ترکیه تصمیم مشابهی را از طرف دولت اسرائیل انتظار دارد.

در این گزارش همچنین عنوان شده است که به زودی محموله ای مشابه که حاوی کمکهای بشردوستانه خواهد بود برای فلسطین ارسال خواهد شد.

گفته شده که روز پنجشنبه گذشته سه فروند هواپیمای باری فرستاده شده از اسرائیل به منظور بارگیری نخستین محموله در پایگاه اینجیرلیك فرود آمده است.

آقای اردوغان در روزهای اخیر در گفت‌وگوی تلفنی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه، از وضعیت فلسطینیان در نوار غزه در جریان مقابله با بیماری کرونا ابراز نگرانی کرده و گفته بود.

وی همچنین گفته بود که کشورش در این شرایط نیز حمایت از فلسطینیان را رها نخواهد کرد.

با وجود این، موافقت اصولی ترکیه با کمک به اسرائیل در مبارزه با ویروس کرونا، یک تغییر قابل ملاحظه در یک دهه روابط سراسر متشنج و پرخصومت بین طرفین محسوب می‌شود.

حدود ۹ هزار مورد کووید-۱۹ در اسرائیل وجود دارد. بیش از ۵۰ نفر در اثر این بیماری همه گیر فوت شدند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا