اجتماعیایرانسیاست

بهنام محجوبی، زندانی سیاسی و از دراویش گنابادی فوت کرد

ابراهیم الله‌بخشی، از دراویش گنابادی و از نزدیکان بهنام محجوبی، امروز سه‌شنبه ۲۸ بهمن با انتشار پستی در حساب توییتری خود، خبر از درگذشت این زندانی سیاسی در بیمارستان لقمان تهران داد.

ابراهیم الله‌بخشی در توییت خود نوشت: «منابع موثقی از مسئولان بیمارستان لقمان اطلاع دادند که بهنام محجوبی فوت کرده اما دستور داده اند تا سه روز دستگاهها به صورت نمایشی به او وصل باشد.»

بهنام محجوبی، درویش گنابادی و زندانی سیاسی-عقیدتی در تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه ۹۹ پس از مسمومیت دارویی از زندان اوین به بیمارستان لقمان تهران منتقل شد.

بر اساس گزارشات و تصاویر ویدیویی منتشر شده از خانواده این زندانی سیاسی، وی پس از انتقال به بیمارستان لقمان، در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان در کما به سر می‌بُرد.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای محجوبی به هرانا گفته بود که در پی وخیم شدن حال آقای محجوبی در زندان اوین، او «به بهداری منتقل شد اما به دلیل نبود پزشک به او داروی خواب آور داده شد، امری که منجر به وخامت حال و کاهش سطح هشیاری وی شد» و نهایتا روز شنبه ۲۵ بهمن به بیمارستان لقمان منتقل شد.

بهنام محجوبی در زمستان ۹۶ در جریان تجمع دراویش گنابادی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۷ مردادماه ۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق ارتباط گیری با سایرین و فراهم ساختن تجمع غیرقانونی» به به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از عضویت در احزاب، گروه ها و دسته جات سیاسی یا اجتماعی محکوم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا