آذربایجانایران

بیانیه صالح کامرانی رئیس “حزب مرکزی آذربایجان” خطاب به خلق آذربایجان

در وهله اول باید عرض کنم از اینکه درردیف فرزندان ملت نجیب و فداکار آذربایجان هستیم شاکر پروردگار بوده و بر ملتمان ادای احترام مجدد می نمایم.

با سلام و عرض احترام به ملت عزیز آذربایجان و اصحاب رسانه و بینندگان محترم.

در وهله اول باید عرض کنم از اینکه درردیف فرزندان ملت نجیب و فداکار آذربایجان هستیم شاکر پروردگار بوده و بر ملتمان ادای احترام مجدد می نمایم.

از روزی که به پیکار و کارزار مبارزه ملی پیوسته ایم موضوع ملت، وطن، دموکراسی و مقام شامخ انسان همیشه ورد زبانمان بوده است.

اکنون وارد سومین دهه مبارزاتی شده ایم. ما در پیرامون آذربایجان که روح و روان همه و هر یک از ما می باشد متمرکز و بعنوان حزب مرکزی آذربایجان در حضور شما هستیم.

ملت عزیز آذربایجان!

بیشتر از صد سال است که وطنمان آذربایجان در نتیجه سیاستهای مزورانه و اقدامات محیلانه هویت راستین خود را از دست داده و بصورت تقسیم شده در بین چند کشور در آمده است.

با اینکه جمهوری آذربایجان شمالی بخشی از وطنمان استقلال خود را کسب کرده است اما آذربایجان جنوبی پس از شهادت عباس میرزا رهبر فقید و فرزند دلاور ملت آذربایجان هنوز هم نتوانسته است موقعیت قبلی خود را باز یابد.

با توقف اقدامات اصلاحی عباس میرزا هویت و هستی و سرنوشت ملت آذربایجان نیز تحریف و بیگانه گردید. ستارخان ها و خیابانی ها و پیشه وری ها و ذهتابی ها و هزاران فرزند دلیر وطنمان آذربایجان در تداوم این وضعیت قربانی شدند و مهمتر از همه زبان و هستی و هویت و اقتصاد آذربایجان جنوبی به تمام معنی در معرض خطر نابودی قرار گرفت. روح اجدادمان رنجانیده و تاریخ و ارزشهای معنوی آذربایجان نابود و مورد تحریف قرار گرفته است.

ملت عزیز آذربایجان!

چنانکه مطلع هستید فرزندان غیور آذربایجان علیرغم همه این واقعیات تلخ حدود سی سال است که خود آغاز به پانسمان و درمان زخمهای خود کرده است.

حزب مرکزی آذربایجان بعنوان زاییده طبیعی شرایط فعلی راه رهایی و حل مشکلات آذربایجان را در تشکیل حزب و فعالیت مشترک و اجماع فکری بعنوان تنها روش و راه نجات می بیند.

ملت جان بر کف آذربایجان!

اصول اساسی حزب مرکزی آذربایجان متکی بر حفظ کرامت و شرف انسان آذربایجانی بوده و اجازه نخواهد داد که هیچ قدرت خارجی و داخلی به این مهم خدشه ای وارد کند. حزب مرکزی آذربایجان در طول فعالیت خود از رسانه های گوناگون گرفته تا شرکت در کنفرانسهای بین المللی و گفتگو و لابی گری و در یک کلام در هر مقطعی از زمان و همه جا کرامت و منافع و ارزشهای انسان آذربایجانی را ارجح گرفته و در اولویت نیز قرار خواهد داد.

این حزب در اجرای همه سیاستها و در طول فعالیتهای خود از اصولی مانند آزادی و حاکمیت ملی و برسمیت شناخته شدن زبان و حق تعیین سرنوشت به هیچوجه عدول نخواهد کرد. روش سیاسی حزب مرکزی آذربایجان اتکاء بر تعقل و انطباق و پذیرش نتایج منتج از تفکر مشترک می باشد. این حزب مخالف هر گونه نفرت پراکنی و خشونت و مجرم دانستن و تخریب و کاشتن تخم تفرقه و نفاق بوده و به هیچ وجه من الوجوه اجازه چنین مواردی را نخواهد داد.

مخالفان و منتقدان حزب همیشه برای ما قابل احترام هستند و این موضع ما ادامه خواهد یافت و حزب مرکزی آذربایجان در فعالیت خود به هیچ گونه تحقیر و توهین و نفرت پراکنی و سرکوب و چنین روشهایی دست نخواهد یازید.

حزب مرکزی آذربایجان بدون توجه به اینکه طرف مقابل ما کیست و هویت او چیست و اینکه به چه زبانی تلکم می کند در برخود با آنان از چهارچوب اخلاقی عدول نخواهد کرد.

این حزب از طریق سیاستهای نامعقول و با به بازای گرفتن کد و منصوبیت ژنتیکی ملت برای خود دستور کار ایجاد نخواهد کرد. هدف اصلی ما فقط حل مشکلات حزب نبوده بلکه با هدف حل معضلات اساسی تصمیم گرفته است که با تمام وجود وارد کارزار مبارزاتی شود.

این حزب منافع و سیاستهای حزب را از روابط و سرگرمیهای دوستانه و رفتارهایی از این قبیل جدا و تلاش خواهد کرد فرهنگ حزبی را به سطح عالی و شرافتمندانه و همچنین در ردیف رفتار اجتماعی قابل سنجش ارتقاء دهد.

ملت عزیز آذربایجان!

ذهنیت و سیاست خصمانه در طی صد سال عملکرد اخیر خود فعالیتهای سیاسی عالی را در انحصار خود گرفته است. ما بعنوان حزب مرکزی آذربایجان تلاش خواهیم کرد جریان این بی عدالتی را متوقف و مسیر آن را معکوس و آذربایجان را به دوران حاکمیت اصول ملی خود موقعیتی که در دوره عباس میرزا داشته است برگردانیم.

حزب مرکزی آذربایجان متعقد است که اگر هر گونه مدل حکومتی مرتبط با آینده ایران مستقل و یا دموکراتیک بوده باشد در این صورت آذربایجان به حق خود مبنی بر داشتن نقش مرکزی و محوریت و رهبری خود در آن شرایط  خواهد رسید و این حزب در تمامی پلاتفرمهای خود سیاستی منطبق بر آن پیش خواهد برد.

ملت عزیز!

ملت آذربایجان که اکثریت جمعیت ایران را تشکیل می دهد نباید در حاشیه حوادث سیاسی بماند بلکه لایق پیدا کردن جایگاه بحق خود در مرکزیت حوادث سیاسی است و این حزب در راستای تحقق این هدف عالی همه تلاشها و کوششهای خود را بکار خواهد بست. حدود صد سال است که در غرب آذربایحان با اقدامات تروریستی روبرو هستیم. لذا بر علیه تمامی گروههای تروریستی بدون توجه به منسوبیت آنها با تمام وجود مبارزه کرده و در ریشه کن سازی این بلای انسانی  مصر خواهیم بود.

ملت بزرگوار آذربایجان!

تمامی ملل ساکن ایران فقط وقتی خواهند توانست به حق تعیین سرنوشت خود در ایران برسند که بتوانند این رژیم را که تمامی راههای اصلاحات را مسدود کرده است سرنگون و در این راه با یکدیگر همکاری داشته باشند و بنابر این استفاده از کلیه امکانات و ظرفیتهای بین المللی و ایجاد همکاری با ملل ساکن در ایران در راستای رسیدن به این مهم در حیطه سیاستهای حزب مرکزی آذربایجان می باشد.

ملت عزیز و بزرگوار آذربایجان!

مبارزه در راه آذربایجان در داخل و خارج آذربایجان و در هر جایی که هستیم در ردیف حقوق انسانی و هم از تعهدات تک تک ما در این راه می باشد. لذا از این لحاظ مبارزه خود را در اروپا و آمریکا و در دنیای ترک و دنیای عرب و اسلام و در یک کلام در جای جای دنیا ادامه می دهیم و مبارزه خود را هر روز با قدرت بیشتر به پیش خواهیم برد. در جنبش خود بهره مند شدن از قدرت رسانه ها و روابط بین المللی و لابی گری و ایجاد اندیشکده ها سیاست اصلی ماست.

ملت غیور آذربایجان!

مسائلی از قبیل حقوق بشر و دموکراسی پیشرفته و برقراری دولت حقوقی و برابری جنسیتی و مبارزه با تبعیض و محافظت از محیط زیست و رعایت و دفاع از حقوق اقلیتها و کودکان و زنان و کارگران  و حذف معضل اعدام در تمامی سطوح قوانین و نظامهای اجرایی در سیاستهای حزب مرکزی آذربایجان همتراز با حق تعیین سرنوشت ملی قرار گرفته اند.

حزب مرکزی آذربایجان معتقد است که همه ابناء بشری بدون توجه به مذهب و زبان و نژاد و رنگ پوست آنها دارای حقوق برابر هستند.

ما بر دموکراسی و از جمله دموکراسی درون حزبی باور داریم.

آینده آذربایجان و جغرافیای ایران را در حاکم شدن حقوق بشر و برقراری دولت حقوقی و اقتصاد آزاد و نظام تامین اجتماعی و بمورد اجراء گذاشته شدن حق تعیین سرنوشت ملل می بینیم.

در موضوع آذربایجان متحد هستیم، جهت انجام تغییرات عمیق پیرامون حزب مرکزی آذربایجان متحد شویم.

پیش به سوی آینده درخشان با حزب مرکزی آذربایجان!

پروردگار حافظ آذربایجان باشد!

 

صالح کامرانی

رهبر حزب مرکزی آذربایجان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا