جهانخاورمیانه

آغاز عملیات زمینی ترکیه به شمال عراق

ترکیه اعلام کرده است که عملیات زمینی به منطقه حفتنین واقع در شمال عراق را آغاز کرد. کماندوها در عملیاتی تحت عنوان "عملیات پنجه-ببر" به منطقه اعزام شدند.

وزارت دفاع ترکیه، امروز چهار‌شنبه ۲۸ خرداد اعلام کرد که عملیات جدیدی را با نام “عملیات پنجه ببر” به حفتنین در شمال عراق آغاز کرده است.

در حساب رسمی توییتر این وزارتخانه آمده است: “به منظور خنثی کردن پ.ک.ک و سایر عناصر تروریستی که امنیت مردم و مرزهای ما را تهدید می کند، کماندوهای ما با پشتیبانی نیروهای هوایی، آتش توپخانه‌ای، هلیکوپترهای آتاک، پهپادهای جستجوگر و بمب‌افنک به منطقه اعزام شدند.”

وزارت دفاع ترکیه همچنین افزود: “عملیات پنجه ببر در چارچوب حقوق دفاع مشروع ما ناشی از قوانین بین المللی بر علیه پ.ک.ک و سایر عناصر تروریستی که اخیراً اقدام به حمله به پایگاه‌های نظامی ما کرده‌اند، انجام می شود.”

وزارت دفاع ترکیه سپس با انتشار توییتی دیگر اظهار داشت: “اهداف تعیین شده توسط یگان های توپخانه ما مستقر در منطقه قبل از عملیات حمله هوایی به شدت زیر آتش گرفته شده و عملیات پنجه ببر با موفقیت پیش می‌رود.”

خلوسی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه و کادر فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه در حال هدایت این عملیات از مرکز عملیات فرماندهی نیروی زمینی هستند.

ترکیه در اوایل هفته جاری نیز در عملیاتی با نام “پنجه عقاب” اهدافی را در مناطق سنجار، کاراجاک، قندیل، زاپ، آوازین باسیان و هاکورک در شمال عراق را بمباران کرده بود.

دولت عراق روز سه‌شنبه، در اعتراض به این عملیات فاتح یلدز سفیر ترکیه در بغداد را به وزارت خارجه فراخوانده بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا