اجتماعیجهانسیاست

بیش از ۱۸ هزار کودک مهاجر طی ۳ سال گذشته که قصد رفتن به اروپا را داشتند “ناپدید شدند”

گزارش شده است که در ۳ سال گذشته بیش از ۱۸ هزار کودک بی سرپرست از مهاجرانی که قصد رفتن به اروپا داشته‌اند ناپدید شده‌اند.

گزارش شده است که در ۳ سال گذشته بیش از ۱۸ هزار کودک بی سرپرست از مهاجرانی که قصد رفتن به اروپا داشته‌اند ناپدید شده‌اند و احتمال می‌رود بیشتر آنها به دست سازمان های جنایتکار افتاده باشند.

بر اساس مطالعه انجام شده توسط روزنامه های بلژیکی «استاندارد» و «کناک» با سازمان روزنامه نگاری تحقیقی «گمشده در اروپا (لاست این یوروپ)»، از ۱۸ هزار و ۲۹۲ کودک که از سال ۲۰۱۸ بدون بستگان خود به اروپا آمده‌اند، هیچگونه اطلاعی در دست نیست.

احتمال داده می‌شود که این کودکان توسط گروه های جرایم سازمان یافته مورد استفاده قرار گرفته یا مجبور به کار شده باشند.

بیان شده است که بیشتر این کودکان از مراکش، الجزایر، اریتره، گینه و افغانستان آمده اند. گفته شد که در برخی از کشورها مانند رومانی و فرانسه، تعداد ممکن است در واقع بسیار بیشتر باشد، زیرا موارد ناپدید شدن ثبت نمی شود.

همچنین، بیان شد که در سال گذشته، مهاجرت به دلیل شیوع کرونا کاهش یافته است، بنابراین تعداد کودکان گمشده نیز در مقایسه با سالهای گذشته کاهش یافته است.

طبق این تحقیق، روش های مورد استفاده کشورهای اروپایی در ثبت این موارد با یکدیگر سازگار نیستند. به همین دلیل، داده ها چندان هم مورد اعتماد نیستند. به نظر می رسد که در برخی موارد کودکان به عنوان بزرگسال و برخی بزرگسالان به عنوان کودک ثبت می شوند.

عنوان شد که یلوا یوهانسون، از اعضای امور داخلی کمیسیون اتحادیه اروپا، گفت که آنها “بسیار نگران” ناپدید شدن کودکان هستند، اما کمیسیون اتحادیه اروپا مسئولیت را به عهده کشورهای عضو قرار داده است.

آژانس پلیس اروپا یوروپل گزارش داد که حداقل ۱۰ هزار کودک مهاجر در سال ۲۰۱۶ ناپدید شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا