ایرانجهان

تداوم خیزش انقلابی مردم در نقاط مختلف ایران، همزمان با برگزاری مراسم یادبود کشته‌شدگان

خیزش انقلابی مردم ایران در نقاط مختلف کشور چهارشنبه در حالی ادامه داشت که مراسم یادبود چندین نفر از معترضان کشته شده در شهرهای مختلف به تجمع اعتراضی علیه جمهوری اسلامی تبدیل شد.

ویدیوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می‌دهد مردم معترض در شامگاه چهارشنبه ۷ دی از ساختمان‌ها در محله‌های مختلف پایتخت از جمله تهرانسر، قلهک، سعارت آباد، چیتگر، شهرک بنفشه، علیه جمهوری اسلامی و علی خامنه‌ای شعار سر دادند.

همچنین ویدیوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی ،شعاردهی علیه حکومت را در محله‌های مختلف کرج و شیراز نشان می‌داد.

 

در همین حال، شهرهای مختلف کشور نیز شاهد برگزاری مراسم یادبود برای کشته‌شدگان خیزش سراسری بود.

تصاویرمنتشر شده در شبکه های اجتماعی ، مراسم تشییع پیکر مهرداد ملک، نوجوان ۱۷ ساله، در قزوین را نشان می‌دهد. به نوشته حساب «۱۵۰۰ تصویر» او در خودروی دوستش با شلیک ماموران گشت انتظامی در بخش دشتابی ارداق قزوین کشته شده است.

 

مردم مهاباد نیز روز چهارشنبه هفتم دی‌ماه در مراسم چهلم مهران رحمانی، از کشته‌شدگان این شهر، بر مزار او حاضر شدند و شعار «شهید نمی‌میرد» سردادند.

 

دیگر ویدیوها و تصاویرمنتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می‌دهد مردم در روز اول دی در مراسم چهلم علی مولایی از کشته‌شدگان خیزش انقلابی در ایذه، بنر حکومتی چسبانده‌شده بر روی سنگ قبر او را کنده و آتش زدند.

به‌گفته نزدیکان خانواده علی مولایی، نیروهای امنیتی آن‌ها را مجبور کردند که رضایت دهند علی در «حادثه تروریستی» کشته شد تا اجازه خاکسپاری به آن‌ها بدهند.

پس از خاکسپاری نیروهای امنیتی بر روی نوشته سنگ قبر علی مولایی با مضمون «سر خاک وطنت راهی گورت کردم» قیر پاشیده و بنر دیگری چسباندند.

 

همچنین ویدیوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می‌دهد مردم در شامگاه چهارشنبه ۷ دی و آستانه مراسم چهلم حمیدرضا روحی در روز پنجشنبه ۸ مهر، در مقابل خانه او در زیباشهر تهران شمع روشن کرده‌اند.

ویدیوهای دیگر  منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می‌دهد معترضان با نصب بنرهایی در اتوبان‌های همت و صیاد تهران از مردم دعوت کرده‌اند در مراسم چهلم حمیدرضا روحی در روز پنجشنبه ۸ دی شرکت کنند.

 

در همین حال، تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می‌دهد تابلوی ورزشگاه سردار جنگل، استادیوم خانگی سپیدرود رشت که سال‌ها با تصویر خمینی و خامنه‌ای دیده می‌شد، در آتش سوخته است.

چهارشنبه سایر اقدامات اعتراضی نیز در نقاط مختلف کشور ادامه داشت. ویدیوهای  منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می‌دهد معترضان در شهر شیرود شهسوار به نشانه اعتراض مشغول پاشیدن رنگ خون بر روی بنرهای حکومتی خامنه‌ای و سلیمانی هستند.

گروهی از مردم سمیرم روز چهارشنبه ۷ دی‌ماه به یاد کشته‌شدگان اعترضات خیزش انقلابی در این شهر از جمله مراد بهرامیان، مسلم هوشنگی و علی عباسی، ده‌ها بادکنک را با تصاویر آنها به آسمان فرستادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا