آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

تداوم فضای امنیتی در آذربایجان؛ یوسف سلحشور بازداشت شد

مامورین امنیتی ایران، روز یکشنبه ۳ مرداد، با ورود به منزل یوسف سلحشور، فعال مدنی شناخته شده آذربایجانی در شهر تبریز، وی را بازداشت کرده‌اند.

مامورین امنیتی ایران، ساعت ۲۳:۱۵ روز یکشنبه ۳ مرداد، با ورود به منزل یوسف سلحشور، فعال مدنی شناخته شده آذربایجانی در شهر تبریز، وی را بازداشت و وسایل شخصی‌اش را ضبط نموده اند.

از مکان انتقال و دلایل بازداشت این فعال آذربایجانی اطلاعی در دسترس نیست.

طی روزهای گذشته فضای امنیتی بر کل شهرهای آذربایجان علی الخصوص شهر تبریز حاکم شده و مامورین امنیتی با بازداشت، احضار و تهدید تلفنی فعالین سعی در ایجاد فضای رعب و وحشت دارند.

بازداشت آقای سلحشور با ورود تعداد زیادی از مامورین امنیتی به منزل وی در آخرین ساعات روز یکشنبه در این راستا می تواند قلمداد شود.

در پی انتشار فراخوانی جهت برگزاری تجمعات در شهرهای آذربایجان و تهران به منظور حمایت از اعتراضات مردم احواز، نیروهای امنیتی در این شهرها مستقر شده بودند ولی تصاویر ارسالی به گروه خبری ای‌ان‌تی حاکی از برگزاری این اعتراضات در شهر تبریز بود.

در روزهای گذشته ویدئوها‌ و‌ تصاویر ارسالی‌ از شهرهای‌ مختلف‌ آذربایجان‌ بخصوص تبریز، اورمیه‌، اردبیل، زنجان، مرند، مشگین‌شهر (خیاو) و شهرک گلستان تهران حکایت‌ از جو‌ شدید‌ امنیتی‌ در اکثر شهرهای آذربایجان داشت.

در رابطه با این اعتراضات طی روزهای‌ گذشت تعدادی زیادی از فعالین‌ آذربایجانی بازداشت شدند که تاکنون اسامی برخی از آنها از جمله اولدوز قاسمی، شهروز برزگر، محمد محمودی، داود رحیمی، شاهین برزگر، امیر ستاری، وحید ابهری، مجتبی عبدلی‌ و سیامک کوشی مشخص شده و دهها‌ فعال آذربایجانی‌ توسط مامورین‌ امنیتی‌ بازداشت‌ و احضار شده اند که اسامی دقیق آنها تاکنون مشخص نشده است.

اخیراً ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، انتقال بازداشت شدگان اعتراضات روز شنبه در تبریز را با چشم‌بند در پیاده رو به بازداشتگاه نشان می‌‌داد.

این در حالیست که تحقیر فرد بازداشت شده در ملع عام و بستن چشمان او اقدامی ضد حقوق بشری و از نظر قوانین ایران جرم تلقی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا