جهان

اروپا دسترسی هفت بانک روسی به سوئیفت را قطع می‌کند

تنگ‌تر شدن حلقه تحریم‌ها و ادامه پیش‌روی نیروهای روسیه با بمباران شهرها. ناتو می‌گوید درجه هشدار هسته‌ای افزایش نمی‌یابد. زلنسکی مذاکره را به آتش‌بس منوط کرد و پوتین بر شرط "نظامی‌زدایی" اوکراین پای فشرد

شورای اروپا موافقت کرد که هفت بانک روسی از جمله بانک “VTB” از سیستم پرداخت بین‌المللی سوئیفت حذف شوند. فرانسه، ریاست ادواری شورا با اعلام این خبر تاکید کرد که اعضا برای ممنوعیت فعالیت دو رسانه دولتی راشا تودی و اسپوتنیک در سطح اتحادیه چراغ سبز نشان داده‌اند.

دولت بریتانیا دو سازمان و چند فرمانده ارشد ارتش بلاروس را به دلیل نقش‌آفرینی در جنگ اوکراین مورد تحریم قرار داد. وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرد که رئیس ستاد ارتش و نیز شماری چهره‌های عالی‌رتبه نظامی بلاروس و دو شرکت نظامی را تحریم کرده است.

به گزارش رسانه‌های آلمان، کنسرن‌های تسلیحاتی پیشتاز آلمانی با توجه به افزایش میلیاردی بودجه دفاعی دولت آلمان قصد دارند در کوتاه‌مدت بر تولیدات خود بیفزایند و تجهیزات تولیدی را در اختیار ارتش آلمان بگذارند.

به گزارش روزنامه “فرانکفورتر الگماینه”، کنسرن‌ها بزرگ ایرباس، راین‌متال، کی‌ام‌دبلیو، سیستم دریایی تیسن-کروپ و نیز هکلر و کخ قصد دارند چند شیف کاری به فرایند تولید خود بیفزایند و همکاری با شرکت‌های خارج از کنسرن را گسترش دهند.

وزارت کشور اوکراین اطلاع داد که واحدهای نظامی روسیه وارد شهر خرسون واقع در جنوب این کشور شده‌اند. وادیم دنیسنکو، مشاور وزارت کشور افزود، به رغم پیشروی واحدهای روسی، کنترل شهرداری در دست اوکراینی‌ها است.

در پی اعلام آمریکا مبنی اخراج ۱۲ نفر از اعضای هیأت نمایندگی روسیه در سازمان ملل، مقامات ایالات متحده گفتند که یک نفر دیگر را نیز از آمریکا اخراج کرده‌اند.

این فرد یک تبعه روسیه و از کارمندان سازمان ملل استاستفان دوراچ، سخنگوی سازمان ملل در این رابطه گفت: «ما متأسف هستیم از این که در چنین وضعیتی به سر می‌بریم.» او افزود که سازمان ملل با کشور میزبان آمریکا همکاری تنگاتنگ خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا