آذربایجانایران

افزایش فشارها بر خانواده کوخیان در ملکان (ملیک‌کندی)

در ادامه فشارها بر خانواده مهدی کوخیان، نیروهای حکومتی مزار پدر این فعال آذربایجانی ساکن آلمان را در شهر ملیک‌کندی مورد تعرض قرار دادند.

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، نیروهای حکومتی اقدام به آسیب رساندن به مزار مصطفى کوخیان، پدر مهدی کوخیان را در آرامستان باغ رضوان شهر ملیک‌کندی کردند. اواخر هفته گذشته نیز، افرادی ناشناس علیه این خانواده، بر روی دیوارهای اطراف محل سکونت آنان در ملکان اقدام به شعارنویسی کردند.

در همین رابطه، در ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرنگیس فتحی و اکرم کوخیان مادر و خواهر مهدی کوخیان، توسط شمار پرتعدادی از ماموران امنیتی در منزل شخصی خود واقع در شهرک ولیعصر شهرستان ملیک‌کندی ، بازداشت شدند. همچنین ماموران شیشه های منزل این شهروندان را شکسته و اقدام به تفتیش محل کردند. آنها برخی از لوازم شخصی این شهروندان از جمله تلفن همراه، کیس کامپیوتر آنها را نیز ضبط کردند.

نهایتا این شهروندان آذربایجانی یک روز بعد پس از اتمام مراحل بازجویی که توسط ماموران اداره اطلاعات تبریز در بازداشتگاه ملیک‌کندی در خصوص ارتباط با مهدی کوخیان با تامین قرار از بازداشتگاه نیروی انتظامی ملکان آزاد شده و با اتهاماتی مواجه شدند.

آزار و اذیت های صورت گرفته عمدتا مهدی کوخیان از فعالین آذربایجانی شناخته‌شده در شهرستان ملیک‌کندی و مدیر کانال تلگرامی «شهر خبر ملکان» را هدف گرفته است.

مهدی کوخیان در دیماه سال ۱۳۹۵ با شکایت فرهاد نریمانپور، شهردار ملیک‌کندی و پیمان محمدپور دادستان شهرستان توسط پلیس فتای مراغه در شهر محل سکونت خود در شهرستان ملیک‌کندی بازداشت شد و چندی بعد با تودیع وثیقه آزاد شد. در نهایت او توسط دادگاه انقلاب مراغه به ۱۸ ماه حبس محکوم شد. وی در فروردین ماه ۹۸ بازداشت و جهت تحمل حبس راهی زندان مراغه شد. این فعال مدنی پس از آزادی از کشور ایران خارج شد اما همچنان به فعالیت های مدنی و خبررسانی خود ادامه می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا