جهان

ترکیه خط تولید گلوله های توپ 155 میلی متری را به آمریکا فروخت

فلیک سفیر آمریکا در ترکیه اعلام کرد که ایالات متحده با کمک یک شرکت دفاعی ترکیه خطوط تولید گلوله توپ 155 میلی متری را در ایالت تگزاس آمریکا ایجاد کرده است.

وزارت دفاع درحال ساخت سه خط مهمات در تگزاس است که آنها را از یک شرکت دفاعی ترکیه خریداری کرده است.

تخمین زده می‌شود که تا سال آینده، 30 درصد از گلوله‌های 155 میلی‌متری تولید شده در آمریکا از این کارخانه‌ها در تگزاس به‌لطف مشارکت دفاعی آمریکا و ترکیه وارد شود.

به‌گفته یوسف آکبابا، کارشناس صنعت دفاع ترکیه، یکی دیگر از شرکت‌های صنایع دفاعی ترکیه درحال ادامه مذاکرات برای ایجاد یک کارخانه مهمات سبک در آمریکا است.

این دستگاه‌ها در ترکیه تولید و از ترکیه ارسال خواهند شد. ترکیه درحال حاضر به تلاش‌های خود برای ایجاد خطوط مهمات سبک به 12 کشور ادامه می‌دهد.

جف فلیک سفیر آمریکا در آنکارا روابط کشورش با ترکیه را ارزیابی کرد.

فلیک تاکید کرد که آنها در هر موضوعی با ترکیه موافق نیستند، اما این کشور «همپیمان ضروری» ایالات‌متحده است.

فلیک که مقاله‌ای با عنوان «رابطه قوی با ترکیه به نفع آمریکاست» برای دیزرت‌نیوز نوشت، تصمیم هفته گذشته کنگره برای تایید خرید F-16 ترکیه را یادآور شد.

او بر نقش‌هایی که آنکارا ایفا می‌کند تاکید کرد

فلیک در مقاله خود در مورد جنگ روسیه و اوکراین با تاکید بر اینکه ناوگان F-16 ترکیه برای قدرت ناتو اهمیت حیاتی دارد، گفت:

با به‌خطر انداختن جنگ امنیت غذایی جهانی، دیپلمات‌های ترکیه در مورد ابتکار غلات دریای سیاه مذاکره کردند که عبور ایمن تقریباً 33 میلیون تن غلات به‌بیش از 40 کشور را فراهم می‌کند.

ترکیه، یکی‌از قدرت‌های دریای سیاه، به باز و ایمن نگه داشتن خطوط دریایی کمک کرده است و تأثیر معادن بر حمل‌ونقل مداوم غلات و سایر محصولات ضروری را به حداقل می‌رساند.

سفیر آمریکا با بیان اینکه به ترکیه برای استفاده از نفوذ، روابط تاریخی و قدرت اقتصادی خود در بسیاری از نقاط جهان اعتماد دارند، ادامه داد:

زیرا ترکیه در توانایی خود در گفت‌وگو با رقبای خود از راه‌ها و مکان‌هایی که ما نمی‌توانیم بی‌نظیر است.

به‌عنوان مثال، ترکیه در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند در حل مناقشه غزه نقش ایفا کند. ترکیه نیز مانند ایالات‌متحده از ایجاد یک کشور فلسطینی به عنوان بهترین راه برای صلح پایدار حمایت می‌کند.

ترکیه ثابت کرده است که جایگزین مناسبی برای جمهوری خلق چین در کشورهای جنوب صحرای آفریقا و آسیای مرکزی برای کشورهایی است که به دنبال زیرساخت‌های باکیفیت و بدون تله بدهی هستند.

فلیک در مقاله خود از عبارات زیر استفاده کرد و در آن در مورد اهمیت توسعه روابط ایالات‌متحده و ترکیه صحبت کرد:

علاوه‌بر قرارداد 23 میلیارد دلاری F-16، تحولات مداوم در بخش دفاعی ترکیه، از هواپیماهای بدون‌سرنشین به قطعات با فناوری پیشرفته تا گلوله‌های توپخانه، بخشی جدایی‌ناپذیر از زنجیره تامین دفاعی ایالات‌متحده و قدرت اتحاد ناتو ما است.

ما درحال همکاری با صنایع دفاعی ترکیه برای افزایش ذخایر مهمات مهم خود هستیم.

در تگزاس، وزارت‌دفاع(آمریکا) درحال ساخت سه خط مهمات است که از یک شرکت دفاعی ترکیه خریداری شده است.

جف فلیک توضیح داد که به‌لطف همکاری دفاعی آمریکا و ترکیه، تخمین زده می‌شود که 30 درصد از گلوله‌های 155 میلی‌متری تولید شده در ایالات‌متحده تا سال آینده از کارخانه‌های تگزاس وارد شود.

فلیک با آوردن این موضوع به هوانوردی تجاری، خاطرنشان کرد که آنها «بی‌صبرانه» منتظر ترکیش ایرلاینز هستند تا ضمن ادامه بازکردن مسیرهای جدید در ایالات‌متحده، ناوگان بوئینگ خود را تا حد زیادی گسترش دهد

وی همچنین به اختلاف نظرها اشاره کرد

فلیک با بیان این که «قطعاً» موضوعاتی وجود دارد که ایالات‌متحده و ترکیه در مورد آنها اختلاف‌نظر دارند، فلیک مثالی از این وضعیت را بیان کرد:

رویکردهای ما علیه داعش همیشه سازگار نیست، اما ترکیه بخش مهمی از ائتلاف ضد داعش است.

ما به‌کار مشترک روی این مسائل و سایر مسائل دشوار برای رفع شکاف‌ها ادامه خواهیم داد.

ترکیه یک متحد ضروری است: آنها(موافقت اعضای کنگره) کار درست را انجام دادند

فلیک گفت: من در سپتامبر 2021 گفتم که ترکیه یک متحد ضروری است. او اضافه کرد.

فلیک با اشاره به موافقت اعضای کنگره با فروش F-16 به ترکیه گفت: «آنها فرصتی را برای احیای این روابط مهم ایجاد کردند. آنها کار درست را انجام دادند.» را گفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا