آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

تماس تلفنی کوتاه ودود اسدی با خانواده

ودود اسدی، فعال مدنی آذربایجانی ساکن رشت، روز ۲۰ آبان، در تماس تلفنی کوتاه با خانواده، از نگهداریش در اداره اطلاعات رشت خبر داده است.

ودود اسدی، فعال مدنی آذربایجانی ساکن رشت، روز پنجشنبه ۲۰ آبان، در تماس تلفنی کوتاهی که با خانواده خود داشته، از تحت بازداشت بودن خود در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر رشت خبر داده است.

نزدیکان‌ اسدی پس از مراجعات متعدد به دادسرا اطلاع یافته اند که پرونده این فعال مدنی آذربایجانی برای رسیدگی به شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت منتقل و قرار وثیقه ۱۷۰ میلیون تومانی برایش صادر شده است.

با این حال، رئیس شعبه مذکور با تودیع وثیقه و صدور دستور آزادی به دلیل عدم اتمام بازجویی در اداره اطلاعات شهرستان رشت مخالفت کرده است.

ودود اسدی پیش‌تر در مهر ماه سال ۹۹، در جریان راه‌پیمایی‌های حمایتی از عملیات آزاد سازی قاراباغ و درخواست بسته شدن مرز نوردوز برای کامیونهای حامل کمک های نظامی به کشور ارمنستان، به همراه «ابراهیم گنجی افسوران»، «محمد عینی چونه خان»، «وحید بیگ زاده» و «محمد شیری»، دیگر فعالین مدنی تورک ساکن رشت و بدون شرکت در راهپیمایی توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و پس از چند روز با تودیع قرار وثیقه، موقتا آزاد شده شده بودند.

این فعالین مدنی و دانشجویی تورک نهایتا در تاریخ ۱ بهمن سال جاری، از سوی شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب رشت از اتهامات مطروحه تبرئه شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا