جهانسیاست

آیا افسر اوکراینی اسرار پهپادهای ترکیه را به روسیه فروخت؟

گفته می شود که فرمانده پایگاهی در اوکراین که پهپادهای خریداری شده از ترکیه در آن مستقر هستند، اسرار این فناوری را به روس ها فروخته است.

گفته می شود که فرمانده پایگاهی در اوکراین که پهپادهای خریداری شده از ترکیه در آن مستقر هستند، اسرار این فناوری را به روس ها فروخته است. سرهنگ مظنون به ظن جاسوسی دستگیر شده است.

به گفته سرویس اطلاعات ملی اوکراین، فرمانده این پایگاه نظامی برای روسیه جاسوسی می کرد. تحقیقات سرویس ضد جاسوسی اوکراین نشان می دهد که فعالیت های جاسوسی با پهپادهای خریداری شده از ترکیه مرتبط است.

بر اساس این گزارش، مشخص شده است که سرهنگ ایلیا اولینکین، فرمانده تیپ ۱۰ هوانوردی نیروی دریایی اوکراین، برای روسیه جاسوسی می‌کرده و اصلی‌ترین فعالیتش را به مطالعه بر روی فناوری پهپادهای ترکیه تمرکز کرده است.

سرهنگ اوکراینی در پی افشا شدن فعالیت هایش بلافاصله بازداشت شد. بعداً مشخص شد که او به شدت با ارتش روسیه و شورشیان طرفدار روسیه در دونباس در تماس بوده است.

وی هنوز تحت بازجویی است و گفته شده که نتوانسته است اطلاعات مهمی در مورد پهپاد بایراکتار به دست آورد.

با این حال، گزارش شده است که او اطلاعاتی را در مورد بسیاری از طرح های عملیاتی و خطوط دفاعی نیروی دریایی اوکراین به سرویس اطلاعات روسیه منتقل کرده است.

بر اساس قوانین اوکراین، این سرهنگ در صورت محکومیت به جاسوسی به جوخه اعدام سپرده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا