جهان

تنها امید من به آذربایجان است؛ مادر یک سرباز ارمنی از الهام علی‌اف کمک خواست

اعتراضات خانواده‌های سربازان ارمنی بر علیه دولت نیکول پاشینیان در ایروان همچنان ادامه دارد. یکی از مادران معترض در تجمع روز دوشنبه دوم دی گفت: «جطور می‌توانم صدای خود را به الهام علی‌اف برسانم؟»

مادر سرباز مفقود ارمنی همچنین اظهار داشت که می‌خواهد از دست دولت ناکار آمد ارمنستان فرار کرده و به آذربایجان پناه ببرد. او گفت که تنها امیدش در یافتن فرزندش به آذربایجان است.

او با اشاره به جنایات رهبران سیاسی-نظامی ارمنستان در جنگ اول قره باغ گفت: «آیا زمانی که سربازان تورک را با تراکتور به چاله‌ها می‌ریختید نمی دانستید که او نیز در حق شما این کار را خواهد کرد؟»

مادر سرباز مفقود ارمنی در اعتراضات ایروان- ای‌ان‌تی

این شهروند ارمنی سپس خطاب به رسانه‌ها گفت: «شما هم در این مسئله مقصر هستید؛ اکنون تورک می‌گوید همانطوری که دفن کرده‌ای در بیار و به من تحویل بده، من هم اسرا و اجساد تو را تحویل بدهم.»

مادر سرباز مفقود ارمنی در ادامه گفت: «من به آذربایجان پناه خواهم برد، تورک برای من هیچ صدمه‌ای نخواهد زد. شما هم باید بیایید و لحظه تسلیم شدن من به تورک را به دنیا گزارش کنید که چطور تسلیم می‌شوم. اگر نیایید، شما هم خائن هستید. من این سخنان را دیروز به پاشینیان هم گفتم؛ گفتم که چطور پناهنده [آذربایجان] خواهم شد. از تصمیم من او هم باخبر است.»

او در پایان گفت که «چگونه می‌تواند صدای خود را به علی‌اف برساند. اگر او صدای من را بشنود از دستم گرفته و خواهد گفت که بیا برویم و گروهانی که پسرت در آن بوده را پیدا کنیم. اگر ممکن است این سخنم را به علی‌اف برسانید؛ یک هواپیما بفرستد تا برویم فرزندان خود را پیدا کنیم. او اگر این خبر را بشنود حتماً کمک خواهد کرد، می‌توانید مطمعن باشید.»

او در پایان گفت که «این سخنان را به نمایندگی از گروهی از مادران سربازان مفقود ارمنی» اعلام می‌دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا