آذربایجان

وزارت دفاع آذربایجان: “برخی کمبودها در زمینه تأمین ارتش وجود داشت؛ مقصران مجازات شدند”

وزارت دفاع بیانیه ای در مورد استقرار ارتش آذربایجان در مناطق آزادشده و "برخی کاستی های جزئی" مربوط به تأمین احتیاجات سربازان صادر کرد.

در این گزارش آمده است كه ارتش آذربایجان تحت رهبری الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان، عملیات مشت آهنین را در جنگ بزرگ میهنی به اجرا گذاشت و در مدت كوتاهی اراضی اشغالی آذربایجان را از دشمن آزاد كرد. در نتیجه اراده آهنین فرمانده کل قوا، عزم غیرقابل انکار، وحدت مردم و شجاعت پرسنل ارتش شکوهمند آذربایجان، جنگ ۴۴ روزه با پیروزی کامل آذربایجان پایان یافت.

در این بیانیه آمده است: “در حال حاضر، ارتش آذربایجان حدود ۳۰ سال است که در مناطق جدید در مناطق اشغالی، کاملاً ویران شده، غیرمسکونی و مین گذاری شده مستقر شده است. در كنار سایر ارگانهای دولتی، رهبری وزارت دفاع به طور سیستماتیک و هدفمند در جهت بهبود شرایط زندگی واحدهای نظامی مستقر در این مناطق در تلاش است.”

به گفته این وزارتخانه، باید در نظر گرفته شود که این کارها در ارتفاعات کوهستانی و صعب العبور در آب و هوای سخت زمستانی و همچنین در مناطق جنگلی انجام می شود. جاده های جدید به واحدهای نظامی، موقعیت ها و پست ها، خطوط برق، آب و گاز در حال ساخت است و شرایط زندگی لازم برای زندگی و خدمات پرسنل ایجاد می شود.

وزارت دفاع آذربایجان گفت: “به دستور وزیر دفاع، مقامات دستگاههای ذیربط این وزارتخانه بطور منظم در کنار سربازان هستند و الزامات با توجه به شرایط مورد مطالعه قرار می گیرند. به پرسنل نظامی انواع مواد غذایی و غیر غذایی مطابق با هنجارهای این وزارتخانه ارائه می شود. چادرهای اضافی، اجاق گاز و سایر تجهیزات لازم به واحدهای صحرایی تحویل داده می شود. خدمات خشکشویی سیار در جهات مختلف سازمان یافته است، لباسهای گرم، تختخواب و غذای با کیفیت به نیروهای خدماتی ارائه می شود. به پرسنل واحدهای نظامی در مناطق کوهستانی مطابق با هنجارها غذای اضافی با کالری بالا ارائه می شود. در عین حال، ذخیره کافی در انبارها نیز وجود دارد “،

به ابتکار معاون اول رئیس جمهور آذربایجان مهریبان علیوا، تعداد زیادی از محصولات غذایی به واحدهای نظامی مستقر در مناطق آزادشده تحویل داده می شود. همانطور که در طول جنگ، ارتش ما، سازمانها، شرکتها و اشخاص مختلفی که به این طرح پیوسته اند کمکهای همه جانبه ای به ارتش ما می کنند. محصولات غذایی، شیرینی، وسایل بهداشت شخصی و سایر وسایلی که در هنجارهای جیره غذایی لحاظ نشده است، به سربازان ما ارائه می شود. وزارت دفاع بار دیگر از همه کسانی که از ارتش آذربایجان حمایت می کنند، از جمله معاون اول رئیس جمهور، ابراز سپاس عمیق می کند.

“همچنین، به منظور توجه به سلامتی سربازان، پرسنل پزشکی نظامی مراقبت های پزشکی بدون وقفه را در حالت آماده‌باش انجام می دهند. تا زمان استقرار ایستگاه های پزشکی نظامی ثابت در مناطق آزاد شده، بیمارستان های صحرایی سیار از چند جهت فعالیت می کنند.”

گزارش شده است که به دستور وزیر دفاع، در مدت زمان کوتاهی، کمیسیون های متشکل از متخصصان محل استقرار پرسنل و شرایط زندگی در واحدهای نظامی را بررسی کردند. در نتیجه بازرسی های جامع، هیچ مشکل اساسی در مسائل تامین عمومی یافت نشد.

وزارت دفاع در ادامه اظهار داشت: “با این وجود، برخی از کاستی های جزئی شناسایی شده و بلافاصله این کاستی ها برطرف شده است. برخی از مقاماتی که از انجام وظایف خود کوتاهی کرده و کمبودهایی مرتکب شده اند مجازات شده و اقدامات مقتضی علیه آنها انجام شده است. در روزهای اخیر، ویدئوهایی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که به اعتبار ارتش آذربایجان لطمه زده و پیروزی ما را در جنگ میهنی بزرگ تحت الشعاع قرار داده و نظرات مغرضانه متنوعی بر روی آنها نوشته شده است. بنابراین، با نقض الزامات مربوط به قانون جمهوری آذربایجان “در مورد اسرار دولتی”، اطلاعات مربوط به ارتش ما منتشر می شود و به دلیل اخبار مغرضانه، اعتبار شهرت نظامیان ما آسیب می بیند. حتی برخی از کاربران شبکه های اجتماعی فیلم هایی را منتشر کرده اند که از عدم تامین سیگار برای سربازان نارضایتی نشان می دهند. توجه داریم که تصمیم مربوط به کابینه وزیران در مورد هنجارهای جیره بندی غذایی پرسنل نیروهای مسلح آذربایجان تأمین پرسنل نظامی با محصولات دخانی را پیش بینی نمی کند. با این حال، کمک های بشردوستانه ارائه شده توسط دولت شامل انواع مختلفی از سیگار است که به صورت جداگانه به هر نظامی که از محصولات دخانی استفاده می کند تحویل می شود. وزارت دفاع بار دیگر از والدین و بستگان سربازان درخواست می کند تا نگرانی های خود را نه از طریق شبکه های اجتماعی، برای راه حل سریعتر به وزارتخانه از طریق شماره تلفنهای […] که ۲۴ ساعت باز هستند، به وزارت اطلاع دهند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا