آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

تهدید تلفنی فعالین آذربایجانی از سوی اداره اطلاعات آذربایجان

فعالین مدنی تورک در شهر های مختلف آذربایجان توسط اداره اطلاعات تهدید شده‌اند که در صورت شرکت در اعتراضات حمایتی از ملت عرب احواز بازداشت خواهند شد.

فعالین مدنی تورک در شهرهای مختلف آذربایجان بخصوص در تبریز، طی تماس های مکرری که از طرف اداره کل اطلاعات داشته اند بصورت آشکار و با لحنی تند تهدید شده‌اند در صورت شرکت در اعتراضاتی احتمالی روزهای آینده در شهرهای آذربایجان بازداشت خواهند شد.

نیروهای امنیتی طی تماس‌هایی که با فعالین آذربایجانی داشته اند تهدید کرده‌اند که تمامی فعالیت های آنها و سایر فعالین زیر نظر نهادهای امنیتی بوده و در صورت شرکت در اعتراضات خیابانی در روز های آتی بازداشت خواهند شد.

شاهین برزگر و امیر ستاری، شامگاه ۳۱ تیرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

رحیم ساسانی، یاشار پیری، سعدالله ساسانی ، محسن عباسپور و محمد پورعلی، ۵ فعال مدنی آذربایجانی ساکن تبریز نیز، شب گذشته حوالی ساعت ۲۲:۰۰ در شهر خواجه واقع در ۲۰ کیلومتری شهر تبریز بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه تبریز و تفتیش خودرو آنها، در ساعت ۷:۰۰ صبح ۱ مرداد ۱۴۰۰ پس از ضبط گوشی های همراه شان آزاد شده اند.

طی روزهای اخیر انتشار تصاویر و اخبار نگران کننده از شهرهای خوزستان باعث نگرانی از وضعیت ملت عرب اقلیم احواز شده است که فراخوان‌هایی از سوی فعالین آذربایجانی برای برگزاری اعتراضات مسالمت‌آمیز به منظور حمایت از اعتراضات احواز صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا