اجتماعیایرانخاورمیانهسیاست

اسکای‌نیوز: ورود نیروهای “حشدالشعبی” برای سرکوب “انقلاب احواز”

بخش عربی اسکای‌نیوز روز جمعه ۳ مرداد نوشت، مقامات ایرانی شبه نظامیان حشدالشعبی عراق وفادار به خود را برای سرکوب انقلاب احواز به این خطه وارد کردند.

بخش عربی اسکای‌نیوز روز جمعه ۳ مرداد در گزارشی نوشت، با تشدید اعتراضات در داخل مملکت احواز و گسترش آن به پایتخت، تهران و دیگر شهرهای ایران، مقامات ایرانی شبه نظامیان حشدالشعبی عراق وفادار به خود را برای سرکوب انقلاب احواز به این خطه وارد کردند.

منابع احوازی به اسکای نیوز عربی گفتند که مقامات ایرانی با گسترش اعتراضات از احواز به مناطق دیگر، بیش از ۱۵۰۰ شبه نظامی وفادار به خود را در عراق برای سرکوب اعتراضات به احواز آورده اند.

اسکای نیوز می‌گوید، چرا که این اعترضات تهدید بزرگی برای تهران که قرار است سکان هدایت قوه مجریه را در آینده نزدیک به ابراهیم رئیسی بسپارد، محسوب می شود.

اعتراضات در مملکت احواز و مناطق وسیع در جنوب ایران در حالی به دهمین روز خود رسیده است که صدها تن بازداشت، دست‌کم ۸ تن کشته (عفو بین الملل) و صدها تن دیگر با گلوله های ساچمه‌ای زخمی شده‌اند.

از ۱۰ روز پیش، هزاران احوازی در اعتراض به کمبود آب، ایجاد خشکسالی با انتقال آب‌های این خطه به استان‌های مرکزی و تبعیض ساختاری علیه عرب‌ها به خیابان‌ها ریخته‌اند.

مقامات ایرانی انتقال رودخانه های خطه احواز (خوزستان) با اهداف سیاسی به استان‌های مرکزی را انکار می کنند.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران ساکنان عرب را به دلیل ادامه کشت برنج محلی، مسئول بوجود آمدن بحران آب در منطقه متهم کرد؛ این در حالیست که مردم محلی این منطقه سالیان سال است که به کشت برنج مشغولند ولی با انتقال آب این منطقه به کویر اصفحان اکنون در این استان مرکزی ایران کشت برنج صورت می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا