آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

جلسات رسیدگی به اتهامات شاهین برزگر معین شد

بر اساس خبری که شاهین برزگر، فعال سیاسی-مدنی تُرک ساکن تبریز در صفحه اینستاگرام خود منتشر نموده، جلسات رسیدگی به اتهامات این فعال، فردا سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

بر این اساس، جلسه نخست، فردا سه‌شنبه، ۲۰ خرداد، در ساعت ۱۰ صبح به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» و همچنین «عضویت در گروه مخالف نظام»، در شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز و به ریاست قاضی حملبر برگزار خواهد شد.

جلسه دوم نیز در همین روز دو ساعت پس از جلسه دادگاه نخست (ساعت ۱۲) به اتهام «اخلال در نظم عمومی» در شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری واقع در مجتمع قضایی شهید بهشتی به ریاست قاضی پیری برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که این فعال مدنی در جریان اعتراضات آبان‌ماه ۹۸، همانند بسیاری دیگر از فعالین سیاسی-مدنی آزربایجانی به صورت غیر قانونی و بدون هیچگونه سند و مدرکی بازداشت شده و بیش از ۳ ماه در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز تحت بازجویی قرار گرفته‌ بودند.

آنطور که به نظر می رسد، هدف اداره اطلاعات تبریز از بازجویی‌های طولانی مدت و بدون مدرک علیه این فعالین، همانند گذشته سعی در پرونده سازی علیه فعالین مدنی آزربایجانی باشد.

قابل ذکر می‌باشد که شاهین برزگر دانشجوی رشته حقوق و در عین حال دانشجوی رشته مهندسی عمران و از فعالین جنبش دانشجویی آزربایجان نیز می‌باشد.

آقای برزگر در جریان این پرونده همانند دیگر فعالین جنبش دانشجویی آزربایجان، متحمل لطمات زیادی در تحصیلات خود  شده است.

همچنین، شاهین برزگر، تاکنون چندین بار توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا