اجتماعیایرانسیاستورزش

«جامعه طلاب» و «نمایندگان نیروهای مسلح» حضور زنان در ورزش زورخانه‌ای را «لکه ننگ» خواندند

شماری از مخالفان حضور زنان در ورزش‌های زورخانه‌ای با تجمع در مقابل زورخانه «شهید عراقی» تهران، نسبت به حضور زنان در این رشته ورزشی، شدیدا اعتراض کردند.

خبرگزاری ایسنا گزارش داد که «جمعی از اهالی و پیشکسوتان رشته ورزش‌های زورخانه‌ای»، یکشنبه ۱۸ خرداد، حمایت از حضور زنان در این رشته را امری «مذموم و ناپسند» دانسته و آن را «لکه‌ننگی» بر کارنامه مسئولان فدراسیون دانستند.

در متن این بیانیه نیز تجمع کنندگان خود را جمعی از «ورزشکاران، پیشکسوتان، مرشدان، جانبازان سرافراز، نمایندگان نیروهای مسلح و جامعه طلاب قم» معرفی کرده و به جضور زنان در ورزش باستانی به شدت اعتراض کرده‌اند.

 

بیانیه اعتراش‌کنندگان به حضور زنان در ورزش زورخانه‌ای

رایحه مظفریان اما، اولین زن باستانی‌کار ایران در گفتگو با خبرگزاری برنا گفته که «تعداد بانوان باستاتی‌کار دائما در حال افزایش است، به همین دلیل تصمیم گرفتیم مستقل عمل کنیم.»

خانم مظفریان افزود «ااگر فدراسیون بتواند مسئولین را قانع کند تا بخشی را به طور رسمی به بانوان اختصاص دهیم خیلی هم عالی می‌شود، اگر هم نتواند همچنان به فعالیت‌هایمان ادامه می‌دهیم.»

او با  بیان اینکه وجود مقاومت و محافظه‌کاری نسبت به این موضوع جای تعجب دارد، افزود «زنان ار ابتدای تاریخ تا الان دوشا دوش آقایان حرکت کردند.»

رایحه مظفریان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا