خاورمیانه

جو بایدن به عربستان سعودی اطمینان داد که اجازه نمی‌دهد ایران به سلاح‌های هسته‌ای دست یابد

طبق اعلام کاخ سفید، بایدن همچنین تحولات مربوط به روند مذاکرات وین را به اطلاع پادشاه عربستان سعودی رساند.

جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، در تماسی با ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، به او اطمینان داد که هرگز اجازه نخواهد داد ایران به سلاح‌های هسته‌ای دست یابد.

پادشاه عربستان سعودی نیز در این گفت‌وگو از تلاش‌های دولت آمریکا برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به تسلیحات هسته‌ای اعلام حمایت کرد.

طبق اعلام کاخ سفید، بایدن همچنین تحولات مربوط به روند مذاکرات وین را به اطلاع پادشاه عربستان سعودی رساند.

این بیانیه افزود: «رییس‌جمهوری آمریکا و پادشاه عربستان سعودی درباره تحولات و نگرانی‌های منطقه‌ای، از جمله حمله‌های حوثی‌های مورد حمایت ایران به اهداف غیرنظامی در عربستان سعودی گفت‌وگو کردند.»

بیانیه کاخ سفید همچنین خاطرنشان کرد: «جو بایدن بر تعهد آمریکا به حمایت از عربستان سعودی در دفاع از مردم و قلمرو خود در برابر حمله‌های حوثی‌ها و تلاش‌های سازمان ملل برای پایان جنگ یمن تاکید کرد.»

پادشاه عربستان سعودی با اشاره به تلاش‌های ریاض برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن و بازسازی این کشور، بر حمایت عربستان سعودی از دستیابی به راه حل سیاسی جامع در یمن تاکید کرد.

رییس‌جمهوری آمریکا و پادشاه عربستان سعودی همچنین درباره نوسانات قیمت نفت در بازار جهانی گفت‌وگو کرده و تاکید کردند که از ثبات عرضه انرژی در بازار جهانی اطمینان حاصل خواهند کرد.

دو رهبر سال گذشته نیز بر سر مسائل انرژی و منطقه با یکدیگر تماس تلفنی داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا