ایران

حاجی‌زاده: ما دنبال کشتن نبودیم ما دنبال ضربه زدن به ماشین نظامی دشمن بودیم

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران ایران، گفت: در ازای خون بهای آنها {قاسم سلیمانی و همراهان او}، ضربه زدن به پایگاه های آمریکایی یا سرنگون کردن هواپیماهای آنها «یا حتی کشتن ترامپ» هم ارزش چندانی ندارد.

حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران، ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح «عملیات موشکی شهید سلیمانی بر علیه پایگاه آمریکایی عین الاسد»، گفت: ضربات موشکی به یکی از مهمترین پایگاه های آمریکا در قالب عملیات «شهید سلیمانی»، آغاز یک عملیات بزرگ بود که در کل منطقه ادامه پیدا خواهد کرد.

 

 

او با ادعای این مطلب که می‌توانستیم طوری عملیات را طراحی کنیم که در گام اول ۵۰۰ کشته داشته باشند، افزود: اگر {آمریکایی ها} جواب می‌دادند از آنجایی که شرایط تغییر می‌کردند و تکلیفی بر حفظ جان نیرو‌های نظامی آمریکا نداشتیم، در گام‌های دوم و سوم ظرف ۴۸ ساعت ۴ تا ۵ هزار کشته می‌دادند.

 

به گزارش خبرگزاری “ایرنا”، حاجی زاده در این باره تصریح کرد: هرچند می‌توانستیم آسایشگاه و محل استقرار نیروها را هدف قرار دهیم، اما به دنبال کشتن افراد نبودیم بلکه در صدد ضربه زدن به ماشین جنگی و مرکز فرماندهی و کنترل آنها بودیم.

 

این فرمانده ایرانی با بیان اینکه پایگاههای نظامی «شهید معفر اردن» و «علی السالم کویت» در نقشه کشتن قاسم سلیمانی نقش داشته اند، درباره انتخاب پایگاه نظامی عین الاسد برای حمله موشکی نیز گفت: پایگاه‌های التاجی، عین الاسد، شهید معفر اردن و علی السالم کویت در نقشه ترور سردار سلیمانی مشارکت داشتند اولین گزینه‌مان برای انتقام پایگاه التاجی بود، اما در ادامه عین الاسد را انتخاب کردیم.

 

او با اذعان بر اینکه “همه موشک‌ها به هدف اصابت شد” افزود: حتی یک تیر به سمت موشک های ما شلیک نشد، آمریکائی‌ها در آماده باش کامل بودند و 12 فروند هواپیمای شناسایی با نگرانی مراقبت می‌کردند.

 

حاجی زاده درباره چگونگی عملیات صورت گرفته نیز توضیح داد: در طراحی انجام شده یک موج به عنوان موج اول طراحی شد اما در ادامه عملیات با توجه به نحوه اقدام دشمن ممکن بود این اقدام محدود به پایگاههای آمریکایی‌ها در عراق یا سایر پایگاه‌ها در منطقه گردد.

 

فرمانده هوا و فضای سپاه پاسداران ایران درباره نوع موشک‌های به کار رفته در حمله به پایگاه نیروهای آمریکایی نیز گفت: عین الاسد بزرگترین و دورترین پایگاه به خاک جمهوری اسلامی ایران بود و ما در این عملیات از موشک‌های فاتح 313 تا موشک‌های قیام را برای انهدام اهداف از پیش تعیین شده استفاده کردیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا