ایرانجهانسلامتی و زندگیسیاست

حتی حسن نصرالله نیز حاضر نشد از ادعای خامنه ای در مورد جنگ میکروبی آمریکا علیه رژیم ایران جانبداری کند

حسن نصرالله سرکرده حزب الله لبنان، در سخنانی شب گذشته خود (آدینه) درباره ویروس کورونا و لزوم مبارزه با آن گفت: «کورونا یک دشمن مجهول و ناشناخته است و خطرات آن کاملا مشخص شده و تهدید بزرگی محسوب می شود»

ادعای علی خامنه ای که شیوع ویروس کورونا را یک جنگ میکروبی قلمداد ساخته، نه تنها از جانب رهبر و یا مقامات مسئول هیچ کشور جهان و حتی کره شمالی مورد تایید قرار نگرفت، بلکه حتی حسن نصرالله سرکرده حزب الله لبنان حاضر نشد ادعای ولی نعمت خود رهبر حکومت اسلامی ایران را مورد تایید قرار دهد.

خامنه ای در حکمی که برای انتصاب محمد حسین باقری برای برپایی ستاد مبارزه با جنگ بیولوژیکی صادر کرد، نوشته بود که این ستاد باید به رزمایش جنگ میکروبی بپردازد و خود را برای چنین روزی آماده سازد.

حتی دولت چین نیز که این ویروس در خاک آن کشور رشد کرد، چنین ادعای فریبکارانه ای را علیه ایالات متحده مطرح نساخته است. ولی رژیم ایران هر پدیده نامطلوبی را به ایالات متحده نسبت می دهد و آن کشور را دشمن می خواند.

حسن نصرالله سرکرده حزب الله لبنان، در سخنانی شب گذشته خود (آدینه) درباره ویروس کورونا و لزوم مبارزه با آن گفت: «کورونا یک دشمن مجهول و ناشناخته است و خطرات آن کاملا مشخص شده و تهدید بزرگی محسوب می شود».

نصرالله که بارها خامنه ای را رهبر و پدر خود نامیده، در این سخنان اشاره ای به ایالات متحده در رابطه با کورونا نکرد و از تایید اتهام خامنه ای خودداری ورزید. با این همه، نصرالله از رفتار خامنه ای در رد پیشنهاد کمک ایالات متحده به ایران در مبارزه با کورونا ابراز حمایت کرد و گفت: «ترامپ و تیم او دروغگوترین افراد کره خاکی هستند و ایران نیازی به کمک آمریکا برای مقابله با کرونا ندارد، بلکه آن چه که این کشور باید بدان عمل کند، لغو تحریم های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران است».

این سخنان دقیقا همان کلماتی است که از زبان سخنگوی وزارت خارجه ایران و همچنین شخص محمد جواد ظریف در رد پیشنهاد کمک از جانب ایالات متحده بیان شد.

در مورد انتقال ستاد مبارزه با کورونا از روحانی به سپاهی باقری، و یا دست کم برپایی یک سازمان موازی، در برابر ستاد مبارزه با کورونا که به ریاست حسن روحانی برپا شده است، اظهار داشت که این انتصاب، گام دیگری در راه سپردن همه امور حکومتی به نیروهای مسلح می باشد. اگر این چنین نبود، راه حال های دیگری وجود داشت که نیروهای مسلح، در چارچوب تصمیمات ستاد روحانی عمل کنند و نیاز به برپایی نهاد دیگری نباشد.

روحانی گفته بود که دولت او قدرت و توانایی تحمل کردن مقررات منع آمد و شد و برقراری قرنطینه را ندارد. در چنین موقعیتی، کافی بود که خامنه ای به فرمادهان نیروهای مسلح دستور دهد که اجرای تصمیمات انتظامی اعلام شده از جانب ستاد روحانی را به عهده بگیرند و آنگاه نیازی به برپایی یک ستاد جداگانه نبود. ولی خامنه ای بیم داشت که در چنین وضعی، نیروهای مسلح را زیر فرماندهی رئیس جمهوری قرار دهد و به نفوذ خود به عنوان فرمانده کل قوا آسیب برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا