آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

حضور ماموران اجرای احکام در منزل اکبر مهاجری برای بازداشت وی 

صبح امروز چهارشنبه ۱۰ آذر ماموران اجرای احکام به منظور بازداشت اکبر مهاجری و انتقال وی به زندان به منزل این فعال آذربایجانی مراجعه کردند. 

صبح امروز چهارشنبه ۱۰ آذر ماموران اجرای احکام دادسرای استان آزربایجان شرقی با ورود به منزل شخصی اکبر مهاجری، فعال سیاسی آذربایجانی قصد بازداشت و انتقال وی به زندان مرکزی تبریز را داشته اند که با عدم حضور او در منزل موفق به این اقدام نشده و با تهدید خانواده‌اش از منزل خارج شدند.

چند ماه پیش اکبر مهاجری از سوی شعبه ۵۱ دیوان عالی کشور به ریاست عزیزالله رزاقی، به ۳سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

وی در اعتراضات سراسری آبان ۹۸ بدون دلیل و مدرک در منزل شخصی خود توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از انتقال به اطلاعات، بیش از دو ماه در سلول انفرادی نگهداری و بازجویی شد.

اکبر مهاجری در دادگاه کیفری از بابت اتهام اخلال در نظم عمومی به یک‌سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین ۱۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر یک سال تعلیق شد.

همچنین در شعبه دوم دادگاه انقلاب به اتهام عضویت در گروه گاماج به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد که پس از اعتراض، این حکم در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان به ۶ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

اما این حکم بعدها با فشار وزارت اطلاعات و با دستور مستقیم رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی (موسی خلیل الهی) به دیوان عالی کشور ارجاع داده شد.

دیوان عالی کشور نیز رأی دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی را نقض و دادنامه بدوی صادره از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی ابقا و تایید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا