سیاست

حمایت دولت انگلستان از به هلاکت رسیدن قاسم سلیمانی توسط آمریکا

وزیر امور خارجه انگلستان کشته‌شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران طی حمله پهپادی ایالات متحده در بغداد را دفاع مشروع آمریکا از خود ارزیابی کرد.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلستان در واکنش به کشته‌شدن قاسم سلیمانی توسط آمریکا گفت: «این اقدام تصمیم خود آمریکایی‌هاست اما آن را درک می‌کنیم. آنان حق دفاع مشروع از خود را دارند».

 

 

وی افزود:‌ سپاه قدس مسئول ایجاد بی‌ثباتی در منطقه، افزایش نفوذ ایران و حمله به نیروهای غربی که به‌صورت قانونی در عراق حضور دارند، است.

 

وزیر امور خارجه انگلستان در ادامه همچنین اظهار داشت:

سلیمانی مسول برقرای ارتباط با شبه نظامیان و نمایندگان آنان در عراق و منطقه بود. ایران پیشنهاد راه‌حل دیپلماتیک آمریکا و فرانسه را نپذیرفت.

اکنون مهم کاستن از تنش است. ایران باید به تلاش برای ایجاد بی ثباتی در منطقه پایان دهد از طرف دیگر راه دیپلماتیک برای حل مسائل نیز باز باشد».

 

 

گفتنی است بامداد روز سوم ژانویه 2020 یک پهپاد آمریکایی خودرو حامل سلیمانی را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد. در این حمله او، ابومهدی المهندس جانشین فرمانده حشدالشعبی و چند عنصر دیگر این گروه کشته شدند.

 

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا «پنتاگون» اعلام کرده که این حمله هوایی به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور و فرمانده نیروهای نظامی این کشور صادر کرده است.

 

علی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز در واکنش به این حمله گفته است: انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ دیشب آلودند. به دنبال این حادثه تنش میان طرفین بالا گرفته و برخی از کشورها نسبت به تشدید درگیری‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا