جهان

حمله افراطیون ارمنی به کنفرانسی با محوریت ترکیه در آمریکا

شماری از ارامنه با یورش به یک کنفرانس با محوریت ترکیه در شهر لس آنجلس آمریکا، شرکت کنندگان در کنفرانس را مورد حملات کلامی قرار دادند.

این کنفرانس به صورت مشترک توسط موسسه یونس امره ترکیه و کالج ارتباطات و روزنامه نگاری «USC Annenberg» در شهر لس آنجلس برگزار شد.

دکتر رابرت بانکس، رئیس برنامه کارشناسی ارشد کالج ارتباطات و روزنامه نگاری «USC Annenberg»، حسن مراد مرجان، سفیر ترکیه در واشنگتن، رامیل قربان‌اف، سرکنسول آذربایجان در لس آنجلس، پروفسور شرف آتش، رئیس موسسه یونس امره و جیمز جفری رئیس بخش خاورمیانه مرکز مطالعاتی ویلسون از سخنرانان این کنفرانس بودند.

با آغاز سخنرانی حسن مراد مرجان، سفیر ترکیه در واشنگتن، یک گروه 11 نفره حاضر در سالن علیه ترکیه و آذربایجان شعار دادند. همچنین یکی از معترضین نیز رامیل قربان‌اف، سرکنسول آذربایجان در لس آنجلس را مورد حملات کلامی و تحقیر آمیز قرار داد.

به دنبال حملات کلامی و دشنام‌های معترضان ارمنی خطاب به ترکیه، آذربایجان و شرکت کنندگان در کنفرانس مذکور، پلیس افراد مهاجم را از سالن اخراج کرد.

سفیر ترکیه در واشنگتن طی سخنرانی خود در این کنفرانس با اشاره به اینکه اغلب درگیری‌ها و تنش‌های موجود در جهان در خاورمیانه و مناطق پیرامون آن جریان دارد، گفت: کشورهای دارای رویکرد مشابه باید برای حل و فصل مسائل با یکدیگر همکاری کنند. در عین حال باید روابط میان خود را گسترش دهیم.

مرجان همچنین تاکید کرد که سیاست خارجی ترکیه براساس اصل «صلح در وطن، صلح در جهان» مصطفی کمال آتاتورک شکل گرفته است.(آنادولو)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا