جهانخاورمیانهسیاست

حمله راکتی به منطقه پیرامون سفارت آمریکا در بغداد

سفارت آمریکا در بغداد تاکنون به طور مکرر مورد هجوم قرار گرفته است. این بیست و پنجمین بار است که از ماه اکتبر سال گذشته تاکنون سفارت و پایگاه‌های آمریکایی در عراق توسط شبه نظامیان وابسته به ایران مورد هدف قرار می‌گیرد.

خبرنگار العربیه بامداد روز پنجشنبه 26 مارس از حمله راکتی مجدد به منطقه پیرامون سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر داد.

به گفته شاهدان عینی در ساعات پایانی شامگاه چهارشنبه آژیرهای خطر در اطراف منطقه سبز و نزدیک سفارت آمریکا به صدا درآمد و سپس صدای انفجارهای پی در پی که ناشی از سقوط چند راکت بود، شنیده شد.

سفارت آمریکا در بغداد تاکنون به طور مکرر مورد هجوم قرار گرفته است. این بیست و پنجمین بار است که از ماه اکتبر سال گذشته تاکنون سفارت و پایگاه‌های آمریکایی در عراق توسط شبه نظامیان وابسته به ایران مورد هدف قرار می‌گیرد. در جریان این حمله چند راکت به نزدیکی ساختمان سفارت ایالات متحده آمریکا در منطقه سبز اصابت کرده است.

حدود دو هفته پیش دو موشک کاتیوشا در منطقه سبز در بغداد که سفارت آمریکا در آن قرار دارد، شلیک شد. حمله بامداد امروز چهارمین مورد از حملات موشکی شبه نظامیان وابسته به ایران است که در یک ماه انجام می‌گیرد.

حملات موشکی به منطقه سبز بغداد که محل امنیتی و دیپلماتیک این شهر شناخته می‌شود از ماه اکتبر سال گذشته همزمان با قیام اعتراضی مردم عراق علیه فساد احزاب وابسته به ایران در عراق آغاز شد اما این حملات پس از کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون فرمانده حشد الشعبی عراق، در اوایل فوریه به این سو شدت بیشتری به خود گرفت.

در منطقه الخضرا (سبز)سفارت ایالات متحده آمریکا و شمار دیگری از کشورهای خارجی واقع شده است.

در اوایل ماه مارس سفارت آمریکا در عراق مورد هجوم راکتی قرار گرفت اما در آن هجوم کسی کشته یا زخمی نشد.

از پایان ماه اکتبر سال گذشته تاکنون این بیست و پنجم هجوم راکتی علیه منافع آمریکایی ها در عراق است. طی روزهای گذشته عراق شاهد حملات راکتی شابهی به پایگاه التاجی بود که این حملات منجر به کشته شدن دو سرباز آمریکایی و یک سرباز زن انگلیسی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا