اجتماعیجهانفرهنگ و هنر

درهای سالن جشنواره فیلم کن برای بی‌خانمان‌ها گشوده شد

یک مقام مسئول در سالن جشنواره کن گفت: «ما هر شب بین 50 تا 70 نفر را در اینجا پذیرش می‌کنیم».

پس از آنکه کروناویروس به اجبار برگزاری جشنواره فیلم سالانه کن در فرانسه را به تعویق انداخت، سالن این جشنواره، محلی برای پناه دادن به بی‌خانمان‌ها شد.

بر اساس گزارش فرانس 24، چهارشنبه 25 مارس 2020، این جشنواره که قرار بود به استقبال بهترین‌های سینما، روی فرش قرمز برود، به جای آن درهای خود را به روی بی‌خانمان‌های شهر باز کرد، کسانی که با شیوع ویروس کرونا، جایی برای رفتن ندارند.

فستیوال سالانه فیلم کن، قرار بود از 12 تا 23 ماه می برگزار شود اما هفته گذشته، برگزارکنندگان جشنواره، این رویداد را به اواخر ژوئن موکول کردند. در پی آن، سالن این جشنواره، روز جمعه درهای خود را برای افراد بی‌بضاعت باز کرد.

یک مقام مسئول در سالن جشنواره کن گفت: «ما هر شب بین 50 تا 70 نفر را در اینجا پذیرش می‌کنیم».

هشت روز پیش، رئیس‌جمهور، امانوئل ماکرون به 67 میلیون نفر فرانسوی گفت که در خانه بمانند تا خود را از بیماری همه‌گیر محافظت کنند و شیوع آن را کند کنند. این یک مشکل بزرگ برای 12000 بی‌خانمان کشور است که در خیابان‌ها زندگی می‌کنند.

این نگرانی وجود دارد كه کروناویروس می‌تواند تأثیر بزرگی بر بی‌خانمان‌هایی داشته باشد كه معمولاً بدون دسترسی به بهداشت مناسب زندگی می‌كنند و بعضی اوقات بیماری‌های جدی دارند.

گفتنی است، تاکنون شمار بیماران کرونایی در فرانسه از یک هزار و 100 نفر بیشتر شده و این کشور را در رتبه پنجم جهان از نظر بیشترین تعداد مبتلایان به این بیماری قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا