اجتماعیایرانسیاست

حوزه علمیه زنان مخالفان کودک همسری را در مرگ رومینا مسئول اعلام کرد

مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با انتشار بیانیه‌ای با مسئول اعلام کردن آنچه که «مدافعان غرب‌گرای حقوق زنان» عنوان کرده، از کودک همسری دفاع کرد.

این مرکز که بیانیه خود را روز دوشنبه ۲۶ خرداد منتشر کرده با استنادهای مکرر به سخنان آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در رابطه با آنچه حقوق زنان عنوان می‌کنند، گفته است «مدافعان غرب‌گرای حقوق زنان متهم‌اند که با ترویج جاهلیت مدرن، با زدن برچسب کودک‌ به دختران کم‌تر از ۱۸ سال.. خانواده‌ها را متقاعد می‌سازد که تن دادن به ازدواج فرزندان، جفا در حق آنان است.»

مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با توصیف کردن مخالفان کودک همسری به عنوان «متهمان نرم» افزود آن‌ها با مخالفت با کودک همسری «در مسیر تأمین نیاز عاطفی و جنسی از مسیر مشروع، انسداد ایجاد می‌کنند.»

این بیانیه با اشاره به مخالفان کودک همسری می گوید که آنها ازدواج زیر ۱۸ سال دختران را «به خطا، کودک همسری‌اش نامیده‌اند،»

حوزه علمیه زنان معتقد است مخالفان کودک همسری «به خانواده‌ها پیام می‌دهند که نوجوانان خود را کودک قلمداد کنند و آماده‌سازی تربیتی، روانی و اجتماعی آنان را برای ازدواج و تشکیل خانواده به تأخیر بیندازند.»

این بیانیه همچنین با حمله به «نظام تربیت رسمی و غیر رسمی» مدعی شده‌اند که مدارس «مفهوم حیا و عفت را برای دختران و مفهوم غیرت، خودنگهداری و غلبه بر خشم را برای پسران» نهادینه نکرده است.

روز اول خرداد دختری به اسم رومینا اشرفی، متولد ۱۳۸۵، به گفته اهالی محل، پیش از کشته شدنش دلباخته یکی از پسرهای شهر بوده ولی مخالفت‌های شدید پدر رومینا با ازدواج آنها، به دلیل آنچه «تفاوت‌های فرهنگی» عنوان می‌کرده، آنها را به فکر فرار از خانه واداشت. اما با پیگیری خانواده‌ها، پلیس این دو را دستگیر می‌کند.

به گفته اهالی محل، رومینا که می‌دانست اگر به خانه بازگردد امنیت جانی نخواهد داشت، در این خصوص به مقام‌های انتظامی و قضایی ایران هشدار داده و از آنها خواهش کرده که او را به خانه پدری نفرستند. اما طبق قوانین، بلاخره پلیس او را به پدرش تحویل دادند و به دست پدرش در خواب سر بریده شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا