اجتماعیاقتصادایرانسیاست

خط فقر ۱۰ میلیون، حقوق پایه ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار؛ دور تازه اعتراضات صنفی در ایران

با فرا رسیدن سال نو در ایران، امروز یکشنبه ۲۴ اسفند، دور تازه‌ای از تجمعات صنفی در شهرهای مختلف این کشور نسبت به مطالبات صنفی و اعتراض به حقوق پایه سال ۱۴۰۰ بر گزار شد.

معترضان در کرج در مقابل اداره تامین اجتماعی این شهر با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «پایه حقوق ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در حالی که خط فقر ۱۰ میلیون تومان است» خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

این شهروندان برخی از مطالبات خود را افزایش مستمری های دریافتی در موازات خط فقر، اجرای قانون همسان سازی حقوق، اجرای دقیق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، رفع مشکلات بیمه تکمیلی، پرداخت پاداش آخر سال و همچنین محاسبه سوابق مشاغل سخت و زیان آور در محاسبات متناسب سازی، عنوان کردند.

همچنین، تعدادی از کارگران کارخانه ایران مایه تبریز (گلمایه) امروز یکشنبه ۲۴ اسفند ۹۹، در اعتراض به تصمیم کارفرما مبنی بر تعطیلی کارخانه در مقابل فرمانداری این شهرستان دست به تجمع زدند.

این کارگران روز گذشته نیز مقابل کارخانه در تبریز تجمع کرده بودند.

بغیر از تبریز و کرج، بر اساس گزارشات و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی تجمعات مشابهی در اردبیل،‌ اراک، اصفهان، رشت، شوشتر، کرمانشاه و احواز به دلیل عدم تحقق مطالبات خود در مقابل ساختمان‌های تامین اجتماعی دست به تجمع زدند.

شعارهایی که در این تجمعات سر داده می‌شود عبارتند از:  «دولت خیانت می‌کند، مجلس حمایت می‌کند»، «یا حجت‌بن‌الحسن، ریشه ظلمو بکن»، «گرانی تورم، بلای جان مردم» و «تا حقمونو نگیریم،‌ آروم نمی‌نشینیم».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا