ایرانجهان

خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی؛ ایرانیان خارج از کشور در محکومیت اعدام و کشتار تجمع کردند

شمار زیادی از ایرانیان خارج از کشور برای مخالفت با جمهوری اسلامی و با سر دادن شعارهایی علیه اعدام جوانان معترض از جمله مجیدرضا رهنورد در روز سه‌شنبه تجمع کردند.

ایرانیان مقیم کشورهای آلمان، استرالیا، ایتالیا، ترکیه، انگلیس، نیوزیلند، سوئد، استرالیا، بریتانیا و … همچون هفته‌ها و روزهای گذشته در حمایت از خیزش انقلابی مردم علیه جمهوری اسلامی، برنامه‌های اعتراضی و تجمع بر پا کردند.

گروهی از ایرانیان و کنشگران در لندن با شنیدن خبر احتمال اعدام فرهاد و فرزاد طه‌زاده در برابر سفارت جمهوری اسلامی در بریتانیا تجمع کردند.

هم‌زمان، گروهی دیگر از ایرانیان در واکنش به احتمال اعدام این دوبرادر اهل اشنویه مقابل دفتر نخست‌وزیری بریتانیا تجمع کردند.

گروه سومی از ایرانیان ساکن بریتانیا هم در اعتراض به اعدام معترضان در ایران برای دومین شب متوالی مقابل دفتر سازمان عفو بین‌الملل در لندن تحصن کردند.

در همین حین، ایرانیان مقیم آلمان روز سه‌شنبه در حمایت از خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی در مقابل دروازه برلین که به با شعار «زن زندگی آزادی» نورپردازی شده بود، تجمع کردند. در بخشی از این مراسم که شهردار برلین نیز حضور داشت، ترانه «برای…» اثر شروین حاجی‌پور اجرا شد.

فرانسیسکا گیفای، شهردار برلین در تجمع ایرانیان این شهر گفت: «ما از دروازه براندنبورگ مردم جهان را برای کمک به مردم ایران صدا می‌کنیم.»

ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد جمعی از ایرانیان مقیم بریزبین استرالیا در اعتراض به اعدام معترضان در ایران جلوی پارلمان ایالت کویینزلند دست به تحصن زدند.

پیش‌تر، معترضان و فعالان ایرانی در نقاط دیگری نیز تجمع کرده بودند تا به احکام ناعادلانه و شتابزده اعدام از سوی حکومت اعتراض کنند.

آلمان؛ فرانکفورت

در فرانکفورت، شماری از ایرانیان مقیم آلمان و جمعی از فعالان سیاسی مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی جمع شدند.

این تجمع در همراهی با بیست‌ و یکمین روز تحصن و اعتصاب غذای معترضان ایرانی در این محل شکل گرفت.

معترضان در این تجمع، تصاویر شماری از کشته‌شدگان خیزش انقلابی را در دست گرفته و نسبت به صدور و اجرای حکم اعدام برای بازداشت‌شدگان و آنچه در زندان‌های جمهوری اسلامی می‌گذرد، ابراز نگرانی کردند.

انگلیس؛ لندن، منچستر

گروهی از ایرانیان ساکن بریتانیا مقابل دفتر سازمان عفو بین‌الملل واقع در لندن، در حمایت از معترضان بازداشت شده و برای توقف مجازات اعدام در ایران تحصن کردند.

این معترضان پارچه‌نوشته‌هایی در دست داشتند که نام کشته‌شدگان اعتراضات بر آن نوشته شده بود و تصاویری از آنان را هم نمایش دادند.

ایرانیان حاضر در این تجمع همچنین خواستار حمایت بیشتر دولت بریتانیا از اعتراضات ایران و بسته شدن سفارت جمهوری اسلامی در لندن شدند.

ایرانیان مقیم منچستر هم برای هفتمین روز متوالی روبه‌روی مرکز اسلامی این شهر (وابسته به جمهوری اسلامی) تجمع کردند.

ایتالیا؛ میلان، تورین

گروهی از ایرانیان مقیم ایتالیا در اعتراض به بازداشت‌ها و صدور احکام اعدام برای معترضان خیزش انقلابی، مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی در شهر میلان تجمع کردند.

این معترضان در تجمع خود شعارهایی از جمله «هر یه نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه»، «بسه تو خون نون زدن» و «زن زندگی آزادی» سر دادند.

در کاخ دادگستری تورین نیز کنفرانس نظام وکلای این شهر درباره خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی برگزار شد.

بیش از ۱۲۰وکیل به صورت آنلاین در این کنفرانس حضور یافتند و جمعی از مدیران و مشاوران نظام وکلا و فعالان حقوق بشر ایرانی و ایتالیایی در آن سخنرانی کردند.

نیوزیلند؛ اوکلند

ویدیوهای منتشر شده  نشان می‌دهند گروهی از ایرانیان نیوزیلند مقابل وزارت امور خارجه در اوکلند تجمع کردند.

این شهروندان در اعتراض به صدور احکام اعدام برای معترضان خیزش انقلابی، از جاسیندا آردرن، نخست وزیر این کشور خواستند سفیر جمهوری اسلامی را از نیوزیلند اخراج کند.

ترکیه؛ استانبول

ایرانیان مقیم ترکیه و شهروندان ترک هم در واکنش به اعدام محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد در استانبول تجمع کردند و شعار دادند: «ایرانی داد بزن، حقت رو فریاد بزن …»

این معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی در حمایت از خیزش انقلابی مردم ایران و با سر دادن شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور»، اعدام بازداشت‌شدگان را موجب شعله‌ورتر شدن آتش خشم معترضان دانستند.

استرالیا؛ سیدنی

شماری از ایرانیان مقیم استرالیا نیز در حمایت از خیزش انقلابی مردم ایران و در محکومیت اعدام معترضان، در شهر سیدنی تجمع کردند.

این معترضان در تجمع خود شعارهایی چون «آزادی آزادی آزادی»، «ایران رو پس می‌گیریم»، «تا آخوند کفن نشود،‌ این وطن وطن نشود» و «هر یه نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه» سر دادند.

سوئد؛ گوتنبرگ

هنرمندان ایرانی ساکن گوتنبرگ سوئد هم در حرکتی نمادین و برای اعتراض به اعدام بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی در ایران، طناب‌های دار به گردن خود آویختند.

شب گذشته (دوشنبه) نیز گروهی از ایرانیان مقابل دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی در واشینگتن تجمع کردند.

این تجمع در اعتراض به اعدام و قتل‌عام‌ مردم معترض از سوی جمهوری اسلامی شکل گرفت و تجمع‌کنندگان در آن شعارهایی چون «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر کل نظام» سر دادند.

تداوم این تجمعات در حالی است که تاکنون شمار زیادی از چهره‌های سیاسی، نظامی و وابسته به نظام جمهوری اسلامی از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم شده‌اند.

همچنین وزیر امور خارجه فرانسه در تازه‌ترین واکنش خود اعلام کرد این کشور پیش از این، مسوول نمایندگی جمهوری اسلامی در فرانسه را در ارتباط با سرکوب اعتراضات، نقش ایران در جنگ اوکراین و نحوه برخورد با اتباع فرانسوی زندانی در ایران احضار کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا