اجتماعیایران

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس: دولت مکلف به فروش ذرت های آلوده به کشور دیگر شد!

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس ایران گفت:ذرت های واردشده به ایران آلوده به ویروس آلفاتوکسین است و مقرر شد تا این ذرت ها تا یک ماه آینده به کشور دیگری که استانداردهایش ضعیف از کشور ماست فروخته و گزارش آن به کمیسیون اصل 90 ارائه شود!

محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مجلس ایران، با اشاره به نشست امروز کمیسیون اصل 90 این مجلس، گفت: در جلسه امروز موضوع واردات ذرت‌های آلوده به میزان 140 هزار تن با حضور مقاماتی از سازمان استاندارد، گمرک و … مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش فارس، او گفت: طبق گزارشات ارائه شده از سوی دستگاه‌های مدعو 20 هزار تن از این میزان در سال 92 و 120 هزار تن دیگر آن در سال 95 به کشور وارد شده است که همه این ذرت‌ها آلوده به آفت و کپک آلفاتوکسین است.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس ایران اظهار داشت: تصمیم بر این شد تا طی یک ماه آینده این ذرت‌ها به کشور دیگری که استانداردهای آنها در خصوص این آفت ضعیف‌تر از کشور ماست، فروخته و گزارش آن به کمیسیون اصل 90 ارائه شود.

امیرحسنخانی خاطرنشان کرد: مشکل دیگری که وجود دارد این است که به دلیل اینکه این ذرت‌ها مدت زیادی در گمرک باقی مانده، توسط وزارت اقتصاد جزو اموال تملیکی محسوب و به مزایده گذاشته شده و فردی این ذرت‌ها را خریده است و این ذرت‌ها جزو اموال شخصی محسوب می‌شود و این مسئله خود کار را کمی پیچیده‌تر می‌کند!

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس ایران در پایان گفت: در نهایت بنا بر این شد تا اجازه ترخیص این ذرت‌ها به شخص خریدار داده شود، البته وی اجازه ندارد ذرت‌ها را حتی به قصد عبور از خاک ایران و انتقال به کشورهای خاورمیانه وارد کشور کند و فقط اجازه دارد از طریق سواحل جنوبی و توسط کشتی این ذرت‌ها را از کشور خارج کند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا