جهان

دهلی نو: ۱۰ روزه پاکستان را در جنگ شکست می‌دهیم/ اسلام آباد: جامعه جهانی آگاه باشد

نخست‌وزیر هند مدعی شد، دهلی‌نو اکنون قادر است پاکستان را در هر جنگ جدیدی ظرف ۱۰ روز شکست دهد. این سخنان مودی اما واکنش اعتراض‌آمیز اسلام‌آباد را به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هند و پاکستان طی این سال‌ها سه جنگ با یکدیگر داشته‌اند و فوریه گذشته به چهارمین جنگ هم نزدیک شدند که جرقه آن با حمله به نیروهای هندی در کشمیر و حملات هوایی تلافی‌جویانه زده شد.  

 

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در جمع پرسنل نظامی کشورش گفت: پاکستان در سه جنگ باخته است. نیروهای مسلح ما بیش از ۷ تا ۱۰ روز زمان نیاز ندارد تا پاکستان را باز هم در آینده شکست دهند.

مودی گفت، پاکستان همچنان به راه‌اندازی “جنگ نیابتی” علیه هند با حمایت از شبه‌نظامیان در کمشیر تحت کنترل هند ادامه می‌دهد.

سخنان مودی اما با واکنش تند پاکستان روبرو شد.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است، این سخنان “غیر مسوولانه و جنگ‌طلبانه” بازتاب “عقده علاج‌ناپذیر” هند علیه اسلام‌آباد و تلاشی برای معطوف کردن توجهات از رشد چالش‌های داخلی در پیش روی رهبری هند است. در این بیانیه آمده است: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که از ادامه سخنان خصمانه و اقدامات تهاجمی رهبری هند که تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای است، آگاه باشند. واکنش سریع و فوری پاکستان در فوریه ۲۰۱۹ که با سرنگونی جنگنده هندی و بازداشت خلبان آن همراه شد بهترین دلیل بر توانایی نیروهای مسلح ما و آمادگی ما است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا