آذربایجان

دیدار جمعی از فعالین ملی مدنی شهر اردبیل با افشار محب

روز اول بهمن ماه ۱۴۰۰ جمعی از فعالین ملی مدنی آذربایجانی ساکن اردبیل با افشار محب که به تازگی با تودیع قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان اردبیل آزاد گردیده ، دیدار و گفتگو کردند.

روز اول بهمن ماه ۱۴۰۰ جمعی از فعالین ملی مدنی آذربایجانی ساکن اردبیل با افشار محب که به تازگی با تودیع قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت  از زندان اردبیل آزاد گردیده ، دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار آقای محب، به تشریح نحوه ی بازداشت و انتقال به زندان و اعتصاب غذای خویش در اعتراض به امتناع بازپرس پرونده از قبول تودیع قرار وثیقه پرداخته واز حاضرین و فعالین ملی مدنی که در طی دوران بازداشت به هر نحوی در کنار وی و خانواده بوده اند قدردانی کرد.

فعالین ملی مدنی در این دیدار ضمن بررسی مسائل روز آذربایجان به بحث و گفتگو در مورد وضعیت اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی ملت آذربایجان پرداختند.

افشار محب فعال ملی مدنی آذربایجانی ساکن اردبیل ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰ با تودیع قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی پرونده از زندان مرکزی اردبیل آزاد شد

اتهام این فعال آذریایجانی در مرحله مقدماتی دادرسی «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به نفع گروهها و سازمانهای مخالف نظام» عنوان شده است.

وی در تاریخ ۱ دی ماه امسال پس از احضار و مراجعه به شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اردبیل تفهیم اتهام و سپس به زندان اردبیل منتقل شده بود که ۱۲ دیماه در اعتراض به امتناع بازپرس پرونده از قبول قرار صادره و آزادی موقت وی دست به اعتصاب غذا زد و ۱۵ دی با وعده مساعد مسئولان نسبت به رسیدگی به خواسته‌هایش به اعتصاب غذای خود پایان داد.

افشار محب، پیشتر نیز در تاریخ ۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در زمان خروج از محل کار خود بازداشت و ساعاتی بعد از ستاد خبری اداره اطلاعات اردبیل آزاد شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا