آذربایجانایران

دیوارنویسی و توزیع اعلامیه در اردبیل؛ “نسیم بیداری ملی تبدیل به طوفانی سهمگین علیه استعمارگران و ظالمان خواهد شد”

روز سه شنبه ۱۷ مردادماه ۱۴۰۲جمعی از فعالین حرکت ملی آذربایجان در شهر اردبیل با دیوار نویسی و نصب وتوزیع اعلامیه در سطح شهر بر لزوم آگاهی ملی نزد ملت آذربایجان تاکید نموده و اعتراض خود را به سیاستهای استعماری حکومت مرکزی در ایران و خشکانیدن عمدی دریاچه اورمیه نشان دادند.

«آزادلیق، عدالت، میللی حوکومت»،«آذربایجانین آزادلیغی یاخیندادیر»،«خزردن سمنانا سو گلدی، آنجاق اورمو گؤلو قورودو» و «اویان آزربایجان»از جمله متون نقش بسته بر دیوارها توسط فعالین ملی است.

شهر اردبیل شاهد چاپ و نصب و توزیع گسترده اعلامیه توسط فعالین مدنی و گروه‌های مردمی بود،به گزارش صفحه مزبور در اعلامیه توزیعی به سیاست‌ های استعماری حکومت مرکزی علیه ملت آذربایجان و خشکانیدن عمدی دریاچه اورمیه اشاره شده است.

همچنین ضمن هشدار به مسئولین، از قیام و ایستادگی ملت آزادی خواه آذربایجان به عنوان لازمه ی فردایی آزاد نام برده شده و  نسیم بیداری ملی را به مثابه طوفانی سهمگین علیه استعمارگران و ظالمان دانسته است.

طی روزهای اخیر گروه‌های مردمی، فعالین محیط زیست و فعالین حرکت ملی آذربایجان به انحاء مختلف سعی در آگاهی بخشی نسبت به عواقب فاجعه خشک شدن دریاچه اورمیه داشته و ضمن هشدار به مسئولین خواهان احیای دریاچه اورمیه شده اند

در رابطه با شعار آزادلیق،عدالت، میللی حوکومت، برخی این شعار را یکی از مترقی‌ترین شعارهای جنبش ضدتبعیض آذربایجان می‌دانند که پس از سالها تمرکز فعالین آذربایجانی بر روی هویت و زبان تورکی،اکنون با فراروی از آن مطالبه،  گفتمان‌سازی گسترده‌ای را آغاز کرده تا بتواند تمامی رنج ها و ستم‌های ناشی از استعمار آذربایجانی‌ها، در حوزه‌های متنوعی اعم از سیاسی، اقتصادی،فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی را پوشش داده و حتی برنامه‌ای برای گذر از این وضعیت ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا