آذربایجانجهانسیاست

رئیس جمهور آذربایجان: زنگه‌زور نقش اتحاد جهان تورک را بازی خواهد کرد

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان گفت: "هنگامی كه زنگه‌زور از آذربایجان جدا شد و به ارمنستان الحاق شد، از نظر جغرافیایی جهان تورك را تقسیم كرد."

رئیس جمهور آذربایجان گفت: “زنگه‌زور، سرزمین آذربایجان، اکنون نقش یکپارچه سازی جهان ترک را بازی خواهد کرد.”

الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه ۱۱ فروردین در اجلاس شورای همکاری کشورهای تورک زبان (شورای تورک) که بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شده بود شرکت کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه سرزمین‌های آذربایجان که از سوی جامعه جهانی نیز به رسمیت شناخته شده حدود ۳۰ سال در اشغال ارمنستان بود، گفت: “بیش از ۱ میلیون آذربایجانی از میهن خود اخراج و پناهنده شدند.”

علی‌اف افزود: “اگر چه سازمان‌های بین المللی از موضع آذربایجان حمایت می کنند اما در عمل اهمیت چندانی ندارد. فعالیت‌های مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا که برای راه حل راه اندازی شده، نتیجه‌ای در بر نداشت.”

وی همچنین تصریح کرد: “برادر عزیزم رجب طیب اردوغان اعلام کرد که آذربایجان تنها نیست و ترکیه همواره در کنار آن است. این پیام بسیاری جدی بود. این امر امکان آن را برای ما فراهم آورد تا با یک ضد حمله موفق، مانع از مداخله نیروهای خارجی شویم.”

رئیس جمهور آذربایجان در پایان خاطرنشان کرد: “جداکردن زنگه‌زور از آذربایجان و الحاق آن به ارمنستان جغرافی جهان تُرک را تقسیم کرده بود. وقتی به نقشه نگاه می‌کردیم انگار به بدنمان خنجر می‌زدند، جهان تُرک تکه پاره شده بود. امروز زنگزور به عنوان بخشی از آذربایجان عامل پیوند جهان ترک شده است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا