ایران

ربیعی: رئیس جمهور نیز عصر روز جمعه از برخورد موشک به هواپیما مطلع شد

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران با بیان اینکه ما دروغ نگفتیم و متهم به دروغگویی و پنهانکاری شدیم در حالی‌که واقعا اینگونه نبود، افزود: واقعیت این است که دولت خود گرفتار این چرخه معیوب اطلاع رسانی و کسب اطلاعات است!

«علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران روز دوشنبه در نشست خبری با رسانه‌ها با اظهار بر اینکه دروغ به معنی جعل آگاهانه و عامدانه واقعیت است، گفت: ما متهم به دروغگویی و پنهانکاری شدیم در حالی‌که واقعا اینگونه نبود.

 

 

ربعی در ادامه گفت: حتی در بیانیه ای که من در پنجشنبه شب منتشر کردم برداشت عدم صداقت صورت گرفت.

 

سخنگوی دولت ایران در ادامه مدعی شد: «هیچ یک از مقامات دولت از جمله شخص رئیس جمهور تا عصر روز جمعه از علت اصلی سقوط هواپیما که همان آتش پدافند غیر عمدی خودی بوده مطلع نبودند.»

 

ربیعی گفت: «اکنون ما هم عزادار شده ایم و هم دغدغه‌مند و نگران. عزادار و سوگواریم، چون بچه‌های خوب و نخبه ما و برخی از هم نوعان ما در این حادثه که ناشی ازیک خطا بوده از بین رفته است.دغدغه‌مند و نگران هستیم، چون به هرحال ذهن همه ما و ملت ما را درگیر کرده است. دغدغه اینکه چه باید بکنیم که دیگر هیچگاه این خطای بزرگ اتفاق نیفتد و دغدغه دیگر اینکه چگونه این لطمه بزرگی که به اعتماد عمومی مردم و مرجعیت رسانه‌ای و اطلاع رسانی کشور وارد شد را جبران کنیم.»

 

سخنگوی دولت ایران در ادامه ادعاهای خود اضافه نمود: «به هرحال از عصر روز جمعه که رئیس جمهور از موضوع مطلع شدند دستور تشکیل شورای عالی امنیت ملی را داند که منجر به صدور بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح و بیانیه رئیس جمهوری در این خصوص شد. از همان ساعت رئیس جمهوری تاکید کردند که به سرعت به مردم اطلاع رسانی شود.»

 

او بیان داشت: «همین جا از همه ملت ایران، افکار عمومی و روزنامه نگاران عزیز عذرخواهی می‌کنم. واقعیت این است که دولت خود گرفتار این چرخه معیوب اطلاع رسانی و کسب اطلاعات است.!»

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا