آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

رحیم و سعدالله ساسانی پس از تفتیش منازل به بازداشتگاه اطلاعات منتقل شدند

گزارش می‌رسد که ماموران امنیتی جمهوری اسلامی منازل رحیم و سعدالله ساسانی، فعالین مدنی ترک را پس از تفتیش و ضبط برخی از لوازم شخصی، آنان را با بازداشتگاه اطلاعات برده‌اند.

به گزارش ای‌ان‌تی، ماموران امنیتی جمهوری اسلامی امروز شنبه ۴ مرداد منازل رحیم و سعدالله ساسانی، فعالین مدنی ترک را مورد تفتیش قرار داده و این فعالین را همراه با برخی از لوازم شخصی‌ و کتابهایشان به اداره اطلاعات تبریز منتقل کرده‌اند.

در پی فراخوانی که روز پنجشنبه ۲۶تیر ۱۳۹۹ در فضای مجازی منتشر شده و از مردم آذربایجان در شهرهای بزرگ از جمله تبریز، اورمیه، اردبیل، زنجان، مراغه، خوی، سولدوز (نقده) و تهران خواسته بود تا برای همدردی با همزبانانشان در جمهوری آذربایجان و اعتراض به تجاوزگری نیروهای ارمنی در مکانهای مشخصی حضور به هم رسانند، شماری از فعالین بازداشت شده بودند.

«حکیمه احمدی، یاسمین ظفری، مقصود فضلی چیمن زمین، سعداله ساسانی و رحیم ساسانی» از جمله فعالینی بودند که مقابل کنسول‌گری آذربایجان در تبریز بازداشت‌ شدند.

خانواده این فعالین اظهار داشته‌اند که «رحیم ساسانی روز چهارشنبه ۱ مرداد به بازداشتگاه اطلاعات تبریز منتقل شده و سعدالله ساسانی نیز عصر پنجشنبه ۲ مرداد به بازداشتگاه اطلاعات این شهر منتقل شده است. خانواده این شهروندان طی تماسی که یکی از زندانیان با آنها داشته از انتقال آنها به بازداشتگاه اطلاعات جهت ادامه مراحل بازجویی مطلع شده‌اند.»

گفتنی است که همراه با رحیم و سعدالله ساسانی، مقصود فضلی چیمن زمین، حکیمه احمدی، یاسمین ظفری و حمید جباری (زندان اوین) نیز کماکان در بازداشت بسر می‌برند.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا