آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

«فرید خورشیدی» و «سالار طاهرافشار» از فعالین آزربایجانی به قرار وثیقه از زندان اورمیه آزاد شدند

دو تن از فعالین مدنی آذربایجان که در جریان اعتراضات به تجاوز نظامی دولت ارمنستان به خاک آذربایجان در اورمیه بازداشت شده بودند، موقتا آزاد شدند.

«فرید خورشیدی» و «سالار طاهر افشار» دو تن از فعالین مدنی آزربایجانی با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی روز سه‌شنبه ۳۱ تیرماه بصورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

بر اساس گزارشات اتهام این فعالین «اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «تشویش اذهان عمومی در جهت برهم زدن امنیت ملی» ذکر گردیده است.

پس از انتشار فراخوانی در شبک‌های اجتماعی برای برگزاری تجمع جهت ابراز همدردی با جان‌باخته‌گان حمله نظامی ارمنستان به مناطق مسکونی آذربایجان و اعتراض به این اقدام نظامی شمار زیادی از فعالین مدنی و دانشجویی در شهرهای مختلف ار جمله تبریز، اورمیه و تهران توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت شدند.

فرید خورشیدی نیز صبح روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه به پلیس امنیت شهر اورمیه معروف به ۹پله احضار شده بود.

«سالار طاهرافشار»، فعال مدنی آذربایجانی نیز روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه پس از احضار به اداره اطلاعات و امنیت عمومی اورمیه بازداشت و به زندان این شهر منتقل شده بود.

آقای طاهرافشار خبر بازداشت خود را طی تماس تلفنی کوتاهی که با خانواده داشته اعلام کرده بود.

خانواده آقایان طاهر افشار و خورشیدی در آن تاریخ اطلاع داده بودند که فرزندانشان پس از حضور در شعبه ۸ بازپرسی به ریاست قاضی غنی زاده به بند جوانان زندان مرکزی اورمیه انتقال داده شده اند و بازپرس پرونده از قبول قرار امتناع کرده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا