خاورمیانه

رسانه‌های رژیم سوریه: یک پهپاد در نزدیکی پایگاه حمیمیم سرنگون شد

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا): «سامانه‌های پدافند هوایی به یک پهپاد در اطراف پایگاه حمیمیم در حومه لاذقیه واکنش نشان دادند».

رسانه‌های رسمی رژیم سوریه شامگاه دوشنبه 23 مارس 2020 از سرنگونی یک پهپاد توسط پدافند هوایی در نزدیکی پایگاه نظامی حمیمیم در حومه لاذقیه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) «سامانه‌های پدافند هوایی به یک پهپاد در اطراف پایگاه حمیمیم در حومه لاذقیه واکنش نشان دادند».

شایان ذکر است در 20 ژانویه گذشته نیز نیروهای روسیه در سوریه یک پهپاد متعلق به گروه‌های مسلح که به سوی پایگاه هوایی حمیمیم در حال پرواز بود را بدون وقوع هر گونه خسارت‌هایی رهگیری و سرنگون کردند.

وزارت دفاع روسیه در آن زمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سامانه‌های دفاع ضد هوایی مستقر در پایگاه هوایی روسیه هدف‌هایی را در آسمان و در مسافتی امن از پایگاه سرنگون کردند».

روسیه که نیروهایش در پایگاه نظامی حمیمیم روسیه مستقر هستند چند بار پیش از این از ناکام گذاشتن تلاش‌ها برای حملات پهپادی به مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه هوایی حمیمیم خبر داده بود.

به موجب توافقی که در اوت سال 2015 میان روسیه و سوریه منعقد شده نیروهای روسیه حق دارند از پایگاه حمیمیم در هر زمان و بدون هیچ گونه تعهدی برای مدت زمانی نامعلوم استفاده کنند.

روسیه یک سال پس از استقرار نیروهایش در سوریه اعلام کرد تصمیم دارد پایگاه حمیمیم را توسعه داده و به پایگاه نظامی هوایی کاملا مجهز تبدیل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا