جهان

رویترز: بایدن شاید مجبور شود سکوت استراتژیک خود درباره ترامپ را بشکند

جو بایدن متعهد شده است که در روند تحقیقات وزارت دادگستری درباره ترامپ هیچ دخالتی نکند

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، تاکنون درباره اتهامات وارده به سلف خود دونالد ترامپ سکوت کرده است، اما به گزارش «رویترز»، در حالی که جمهوری‌خواهان حمایت خود را از ترامپ افزایش داده‌اند، به دستگاه قضایی حمله می‌کنند، و برخی نیز قصد دارند روز سه‌شنبه که ترامپ قرار است در منهتن محاکمه شود تظاهرات احیاناً خشونت‌آمیز برگزار کنند، بایدن ممکن است مجبور شود سکوتش را بشکند.

هنگامی که صبح جمعه مطبوعات از بایدن درباره تأثیری که کیفرخواست دادگاه منطقه منهتن نیویورک علیه سلف و رقیب سیاسی وی ترامپ بر آمریکا خواهد گذاشت پرسیدند، بایدن قاطعانه گفت که در این باره نظری ندارد.

به گفته رویترز، بایدن با عدم موضع‌گیری روز جمعه خود «استراتژی سکوت» را ادامه داد که کاخ سفید طی دو سال اخیر در قبال ترامپ اتخاذ کرده است. اکنون که ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت به ستاره پورن متهم شده است، مقامات کاخ سفید نشان می‌دهند که قصد دارند همان راهبرد را دنبال کنند.

کاخ سفید اعلام کرده است که از اظهار نظر درباره ترامپ خودداری می‌کند، چرا که مسئول رسیدگی به پرونده‌های کیفری ترامپ وزارت دادگستری دولت خود بایدن است، و رئیس‌جمهوری بر این اساس متعهد شده است که در روند تحقیقات این وزارتخانه هیچ دخالتی نکند.

با این وجود، به گفته رویترز، اگر حامیان ترامپ که از اتهامات کیفری علیه وی دلخور شده‌اند، رفتارهای خشونت‌آمیز پیش بگیرند، و زمانی که بایدن کارزار انتخاباتی خود برای ریاست‌جمهوری را آغاز کند و در نهایت رو در روی ترامپ قرار بگیرد، موضع کاخ سفید به احتمال زیاد عوض خواهد شد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید اخیرا از اظهار نظر درباره هرگونه اقدام احتیاطی که ممکن است دولت آمریکا برای مقابله با تظاهرات طرفداران ترامپ انجام دهد خودداری کرد، اما گفت «ما همیشه برای چشم‌انداز خشونت آماده هستیم».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا