جهان

سامانه موشکی اسکاد ارمنستان پس از حمله ارتش آذربایجان (ویدیو)

یکی از روزنامه نگاران خارجی در ارمنستان، نزدیک مرز آذربایجان (واردنیس)، از بقایای یکی از سامانه‌های اسکاد که توسط ارتش آذربایجان نابود شده، فیلمبرداری کرده است.

زمانی که عملیات نظامی در قره باغ شدت گرفته بود و نیروهای ارمنی به سرعت در جبهه جنوبی عقب نشینی می کرد، ارمنستان سعی داشت انتقام شکست را از غیرنظامیان و مناطق مسکونی آذربایجان بگیرد. و البروس (اسکاد در طبقه بندی ناتو) در زرادخانه خود با موشکهای بالستیک شوروی، شهر گنجه را مورد اصابت قرار داد و باعث کشته شدن ده‌ها غیرنظامی از جمله کودکان شد.

سرانجام، ارتش آذربایجان  نابود کردن چنین سیستم های موشکی را در خاک ارمنستان آغاز کرد. مشخص است که در طول ماه اکتبر، حداقل ۲ سامانه موشک بالستیک اسکاد، چندین سامانه توچکا-یو و حداقل ۱ سامانه موشکی عملیاتی-تاکتیکی اسکندر-ای ارمنستان (هر چند به طور رسمی اعلام نشده است) منهدم شد.

طبق گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی ، اکنون جاش فریدمن، یکی از روزنامه نگاران خارجی در ارمنستان، نزدیک مرز آذربایجان (واردنیس)، از بقایای یکی از سامانه‌های اسکاد که توسط ارتش آذربایجان با پهپاد هاروپ نابود شده، فیلمبرداری کرده است. طبق این فیلم، این مجموعه به طور کامل منهدم شده و سوخته است. همچنین، خودروی کنترل که جزیی از سامانه است نیز منهدم شده است. حمله آذربایجان، در ۱۴ اکتبر انجام شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا